23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Europa er lyspunktet i B&O-regnskab

Europa var den eneste region, hvor B&O kunne notere fremgang i B2C-salget i første kvartal.

Torsdag kunne B&O offentliggøre, at man kom ud af første kvartal 2014/2015 med et underskud før skat på 132 mio. kr. Omsætningen steg dog med 1 procent til 571 mio. kr., og den udvikling skyldes fremgang på det europæiske B2C-marked.

I Europa omsatte B&O nemlig for 263 mio. kr., hvilket svarer til en fremgang på 19 procent sammenlignet med første kvartal 2013/2014. Fremgangen kan ifølge B&O’s regnskab især tilskrives lanceringen af det nye BeoVision Avant tv.

Til gengæld er det gået tilbage for B&O på stort set alle andre markeder. I BRIK-landene har Struer-virksomheden mistet 14 procent af omsætningen – hvilket især skyldes en tilbagegang i salget i Rusland på 15 mio. kr. I Nordamerika er salget faldet med godt 3 procent til 31 mio. kr., og i resten af verden er salget faldet med 21 procent til 36 mio. kr.

Samtidig kunne B&O notere tilbagegang i koncernens Automotive-forretning, mens datterselskabet Icepower havde en lille fremgang.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.204|