23948sdkhjf

Svensk detailkæde har solgt sit sidste buræg

Willys i Sverige har øget salget af økologiske æg med 24 procent og har sagt farvel til buræg. En del af en bæredygtighedsstrategi.
Den svenske detailkæde Willys valgte tidligere i år at bandlyse buræg totalt i alle 329 detailbutikker, og nu har det sidste buræg forladt butikken.

Det skriver detailkoncernen på sin hjemmeside.

Beslutningen er taget i samarbejde med leverandører, som har omstillet sig til fritgående systemer. Hidtil i 2014 er salget af økologiske æg i Willys øget med 24 procent.

- Vi har fået en utrolig positiv respons fra vores kunder efter beslutningen. Vi mærker, at det er et spørgsmål, som engagerer, siger Thomas Evertsson, direktør hos Willys.

Beslutningen om at bandlyse buræg er ifølge koncernen et led i en bæredygtighedsstrategi, som blandet andet også omfatter, at man ikke vil sælge fisk eller skaldyr, som optræder på WWF’s såkaldte røde liste.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094