Mens discountkæderne som helhed ikke længere har den samme fart på nyåbninger og salgsvækst som for få år siden, er der ingen tegn på opbremsning hos Rema 1000. Det skriver Dansk Handelsblad.
Den familieejede norske franchisekæde skiller sig ud i markedet med en dokumenteret vækst på tocifrede procenter i mere end 10 år i træk.
Adm. direktør i Rema 1000, Henrik Burkal, har ikke lyst til at svare på, om det også bliver tilfældet i år. Han går dog så langt som at sige, at kæden når over 10 mia. kr. i 2014 - og altså for første gang runder en tocifret milliardomsætning.
Det kræver i sig selv en vækst på ca. fem pct. i forhold til sidste års salg.
Det er mere end en generel discountvækst på 3,6 pct. hidtil i 2014 - og langt mere end et næsten helt fladt dagligvaremarked.
– Vi vinder fortsat markedsandele, bekræfter Henrik Burkal.
Læs mere i Dansk Handelsblad.
