23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Nye vaner ændrer Butiksdanmark

Den stigende internethandel tvinger Butiksdanmark til at forandre sig.

Det er positivt, at der kommer mere konkurrence på det danske marked, da det danske marked ifølge Produktivitetskommissionen er mindre konkurrencepræget end udenlandske markeder. Det skriver Politiken.

Men det er et sygdomstegn, at det i så høj grad er udenlandske sider, der vinder de danske kunder, siger markedsdirektør hos Dansk Erhverv, Henrik Hyltoft.

Han mener politikere bør sikre, at der betales moms af udenlandske varer. Professor Philipp Schröder, som er medlem af Produktivitetskommissionen, kan sagtens forstå, at danske forbrugere går efter de billigste varer, men mener til gengæld, at danske forbrugere må forstå, hvad det har af konsekvenser for det lokale butiksliv.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.141|