23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Egne butikker kan sikre vækst i dansk mode

Der er for mange butikker og for mange varer i den internationale tøjbranche, vurderer modeekspert Henrik Spandet-Møller, Spandet and Partners og bestyrelsesmedlem i brancheorganisationen Wear.

Modeselskaberne er nødt til at tænke i nye baner, og det gør de i stigende grad ved at starte deres egne detailkoncepter. Det skriver Jyllands-Posten.

Derfor bliver der i stigende grad mindre og mindre plads til de traditionelle multibrandsbutikker, fortæller han. Udviklingen bekræftes af international chef Michael Hillmose fra Dansk Mode & Textil.

Han fortæller, at mens store spillere som H&M og Bestseller i mange år har haft egne butikker, så vælger mindre spillere nu også at etablere egne butikker.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|instance-web02