23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Coop kaster sig ind i mælke-krigen

Coop opgaver sin storstilede satsning på kvalitet over pris. I hvert fald når det kommer til mælken, hvor Coop nu også kaster sig ind i kampen med konkurrenterne.

Coop har som den seneste kastet sig ind i krigen mælke-kampen, der blev indledt, da Aldi den 3. november sænkede prisen for den billige mælkevariant fra 5,95 til 4,95 kroner. Siden fulgte Lidl og så Dansk Supermarked trop, og nu giver Coop også efter - priskrigen på mælk er blevet total. Det skriver Dansk Handelsblad.

– Vi sagde, at vi ikke sætter prisen ned, fordi en mindre discountkæde gør det. Men når alle andre aktører gør det, inklusive vores største konkurrent, så følger vi også med, siger Coops informationsdirektør Jens Juul Nielsen, til mediet.

Madkvalitet før pris har ellers mantraet for Coop det meste af 2014, hvor man har søgt at sætte en dagsorden, der gjorde op med et ensidet prisfokus. Men efter at have kastet sig ind i mælkepris-krigen er Coops kvalitetsbevidste dagsorden nu sat på sidelinjen for en stund.

Hos Coop kommer man i udgangspunktet til selv at betale for den lavere mælkepris, men håber på sigt at kunne dele den med Arla.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109|instance-web01