23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Butikker reagerer på madspildet

Madspild er for alvor kommet på dagsordenen i dagligvarebutikkerne.

Coop har for eksempel som mål at sænke sit årlige madspild med 10 procent hvert år. Rema1000 har droppet mængderabat, og prisen på grønt er ofte efter vægt. Det skriver Aarhus Midt.

Bilka i Tilst rider nu også med på bølgen; her har man reduceret affaldsmængden fra 24 tons til 16 tons om ugen.

Det betyder samtidig, at man sparer penge på afhentning af affaldet.

Butikken har nu også indgået et samarbejde med Fødevarebanken, som deler gratis mad ud til socialt udsatte på herberger og væresteder.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125|instance-web01