23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Nærkontakt med finkulturen brander Tiger

Finkultur er en vigtig del af Tiger-kædens grundlægger, Lennart Lajboschitzs, personlige liv såvel som i kædens strategi for konstant udvikling.

I begyndelsen af 2013 solgte han 70 procent af sit livsværk til kapitalfonden EQT for omkring 1 milliarder kroner. Det skriver Børsen.

Siden Tiger-kædens første åbning på Islands Brygge i 1995, hvor butikken solgte restpartier til 10 kroner, er kæden undergået en stor udvikling. I dag handler det om dansk design, fødevarer, legetøj og kultur til gode priser, men i Danmark lider Tiger-kæden fortsat under det image, der fulgte med opstarten.

I 2014 når Tiger-kæden en omsætning på omkring 3 milliarder kroner, hvilket er en fordobling i forhold til 1,7 milliarder kroner i 2013.

På Statens Museum for Kunst har Tiger-kæden lavet et samarbejde, hvor kunderne i butikken får en mulepose og to billetter til udstillingen for 50 kr.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125|instance-web01