23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Butikskæder indfører Black Friday

De store butikskæder som Bilka og Elgiganten forsøger nu at adoptere det amerikanske koncept Black Friday, som ligger dagen efter den amerikanske højtid Thanksgiving.

Målet er at sætte gang i danskernes forbrug. Det skriver Metroxpress.

Sidse år gjaldt det kun kædernes e-handel, men nu er tilbuddene også at finde i de fysiske butikker.

Pressechef for Elgiganten Frederik Danvig forventer en stor omsætning på dagen, da e-handlens omsætning steg med hele 50 procent sidste år på samme dag.

Professor i forbrugeradfærd på CBS Torben Hansen er dog skeptisk, da Black Friday ikke har samme kulturelle binding herhjemme. Butikkerne skal sikre, at dagen ligger fast, ellers fungerer konceptet ikke, siger han.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125|instance-web04