23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Danskerne køber julegaver via flere kanaler

Ifølge Dansk Erhvervs Julehandelsprognose vil julehandlen i år beløbe sig til 7,6 mia. kr.,

Når danskerne køber julegaver, kigger og mærker vi på dem i butikken, inden vi bestiller dem på nettet. Det skriver Dansk Erhverv i sit nyhedsbrev. Og når gaverne er bestilt på nettet, går vi ned i butikken og henter dem.

Ifølge Dansk Erhvervs Julehandelsprognose vil julehandlen i år beløbe sig til 7,6 mia. kr., hvoraf de 5,4 mia. kr. går til julegaver. Selv om danskerne vil handle for 1,2 mia. kr. på nettet, er det ifølge Dansk Erhverv ikke et farvel til de fysiske butikker. Næsten hver femte dansker, der e-julehandler i år, forventer nemlig ifølge en undersøgelse, som organisationen har foretaget, at bestille gaven på nettet og hente den i butikken.

For at imødekomme den stigende nethandel, har mange detailvirksomheder nemlig taget såkaldte ”omni-channel”-strategier til sig. Omni-channel er når en virksomheds fysiske butikker og netbutikker understøtter hinanden som salgskanaler. Nogle kunder finder varen på nettet og køber den derefter i butikken, mens andre ser varen i butikken for derefter at købe den via nettet.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125