23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Discountboom presser priserne i bund

En stigning i antallet af discountsupermarkeder har ført til faldende priser på dagligvarer på tværs af kæderne.

Aldi satte i begyndelsen af november prisen på mælk ned med én krone, hvilket fik både Lidl og Dansk Supermarkeds butikker til at følge trop, skriver :Søndagsavisen 24H.

Dermed solgte Coop Danmarks dyreste mælk.

Eksemplet viser, hvordan discountsupermarkederne kan diktere priserne, siger Bruno Christensen, ekspert i detailhandel.

De kommende år vil der komme flere butikker til, og det er positivt for forbrugerne, da priserne dermed vil ryge endnu længere ned, fortæller Flemming Birch, ekspert i detailhandel i Birch & Birch Consumer Trends.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|instance-web03