23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Nyt discount-opsving sidst i 2014

Væksten i discount er igen nået over 4 pct. i de første 10 måneder af det gamle år
























Tilgangen af nye butikker fortsætter med at løfte discountkædernes andel af det samlede danske dagligvaresalg. Det skriver Dansk Handelsblad. Frem til og med oktober måned sidste år var omsætningen i discountbutikkerne ifølge Danmarks Statistik steget med 4,1 pct. sammenlignet med samme periode i 2013. Det er noget højere end i begyndelsen af året, hvor discountbølgen for første gang i mange år så ud til at aftage. Alene i oktober 2014, som er den senest opgjorte måned, voksede salget i discountbutikkerne med hele 8 pct., mens supermarkedernes salg lå på samme som niveau som i oktober 2013, og de små butikker i gruppen købmænd og døgnkiosker gik tilbage med 3 pct. Læs mere i Dansk Handelsblad
BREAKING
{{ article.headline }}
0.104