Tilgangen af nye butikker fortsætter med at løfte discountkædernes andel af det samlede danske dagligvaresalg. Det skriver Dansk Handelsblad. Frem til og med oktober måned sidste år var omsætningen i discountbutikkerne ifølge Danmarks Statistik steget med 4,1 pct. sammenlignet med samme periode i 2013. Det er noget højere end i begyndelsen af året, hvor discountbølgen for første gang i mange år så ud til at aftage. Alene i oktober 2014, som er den senest opgjorte måned, voksede salget i discountbutikkerne med hele 8 pct., mens supermarkedernes salg lå på samme som niveau som i oktober 2013, og de små butikker i gruppen købmænd og døgnkiosker gik tilbage med 3 pct. Læs mere i Dansk Handelsblad
Nyt discount-opsving sidst i 2014
Væksten i discount er igen nået over 4 pct. i de første 10 måneder af det gamle år
Tilgangen af nye butikker fortsætter med at løfte discountkædernes andel af det samlede danske dagligvaresalg. Det skriver Dansk Handelsblad. Frem til og med oktober måned sidste år var omsætningen i discountbutikkerne ifølge Danmarks Statistik steget med 4,1 pct. sammenlignet med samme periode i 2013. Det er noget højere end i begyndelsen af året, hvor discountbølgen for første gang i mange år så ud til at aftage. Alene i oktober 2014, som er den senest opgjorte måned, voksede salget i discountbutikkerne med hele 8 pct., mens supermarkedernes salg lå på samme som niveau som i oktober 2013, og de små butikker i gruppen købmænd og døgnkiosker gik tilbage med 3 pct. Læs mere i Dansk Handelsblad