23948sdkhjf

Butikskæder indleder priskrig om øko-varer

Coop Danmark sænker priserne på økologiske fødevarer, og det gør økologi til det næste felt, hvor de danske detailkæder skal kæmpe om kunderne.
Claus Juul Nielsen, der er direktør for Netto International, siger, at man vil forsvare Nettos førende position inden for økologi. Det skriver Jyllands-Posten.

Netto sidder i øjeblikket på 23-24 procent af markedet.

Kiwi, der er en del af Dagrofa, bebuder nu også prisreduktion på økologisk okse- og svinekød.

Adm. direktør Finn Tang Sørensen fortæller, at man vil kunne konkurrere med Netto på området.

Detailhandelsekspert Flemming Birch siger, at nogle økologiske varer sælger rigtig godt, men priserne på økologisk kød skræmmer mange kunder væk.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094