23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Du bliver flået i supermarkedernes fælder

Dagligvarebutikker bruger adskillige tricks til at få folk til at købe så meget som muligt, også overflødige ting, siger flere eksperter.














For eksempel belyser man ifølge Ekstra Bladet kødet med rødt lys, hvilket får det til at fremstå mere ferskt og rødt. Et andet trick er at anvende rullende indkøbskurve, som ikke er så tunge, og som man derfor fylder mere i. Den tyske professor Alexander Hennig, som er ekspert i forbrugeradfærd, siger, at kun 30 procent af det, man køber, er velovervejet. Jens Juul Nielsen, som er informationsdirektør i Coop, siger, at når butikker eksempelvis slår en besparelse på en krone stort op, så er det noget "pjat," men at man generelt gør meget for at lokke kunderne til at købe ekstra.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.08