23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Salget af discountmælk dykker

Den økologiske mælk har fået comeback, og Arla spår en fortsat vækst. Priskrigen har gjort den en krone billigere














Godt hver anden liter mælk, som bliver solgt i supermarkederne, er stadig af den allerbilligste slags til 4,95 kr. Det skrver Dansk Handelsblad. Men efter 10 år med en ubrudt fremgang i salget er markedsandelen ifølge friske tal fra mejerigiganten Arla Foods nu faldet to år i træk. Fra en top i 2012 med en markedsandel på 54,2 pct. landede andelen for discountmælk med navne som Danmælk, Budget, X-tra og First Price sidste år på 52,6 pct. Det skyldes ifølge Arla især et comeback i salget af økologisk mælk.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.094