23948sdkhjf

Pandora speeder op i Kina

Smykkeproducenten har indgået en aftale med Oracle Investment om fælles distribution af smykker i Kina.
Pandora planlægger, gennem samarbejdet, at accelerere udrulningen af nye butikker og foretage betydelige markedsføringsinvesteringer på det kinesiske marked. Oracle skal bidrage med sit kendskab til detailmarkedet og den kinesiske forbruger samt deres indsigt i det kinesiske ejendomsmarked, hvilket skal hjælpe Pandora til at sikre de mest attraktive lokationer i landet.

- Kina er en enorm mulighed for Pandora. Det er verdens største smykkemarked, og vores tilstedeværelse i landet er i dag lille. Med det nye samarbejde med Oracle opnår vi direkte adgang til og kontrol med dette yderst attraktive marked, hvilket gør os i stand til at forøge vores tilstedeværelse signifikant over de kommende år, siger Pandoras CEO, Allan Leighton.

Som en del af aftalen med Oracle vil Pandora den 1. juli 2015 købe størstedelen af aktiverne i Kina fra Oracle. Aftalen løber indtil december 2018. Det samlede beløb, der skal betales til Oracle, vil afhænge af den realiserede omsætning i 2018, og en del af betalingen foretages først ved udløbet af aftalen.

Oracle er Pandoras eksisterende distributør i Kina og blev oprindeligt tildelt distributionsrettighederne til Pandoras smykker i Kina i 2011. Oracle har i dag 30 konceptbutikker og 19 shop-in-shops i Kina. Pandora har haft aktiviteter i Kina siden 2011.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.092