23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Hver tiende tøjproducent dropper kemien

10 pct. af tekstilindustrien har tilsluttet sig en kampagne for at få fjernet skadelige kemikalier fra tøj.

Bag kampagnen står Greenpeace.

Birgitte Lesanner, kampagnechef hos Greenpeace Danmark, forklarer, at kemikalierne kan være både kræftfremkaldende og hormonforstyrrende for mennesker og dyr.

De 10 pct. deltagende er en god begyndelse, siger Birgitte Lesanner.

Hun ærgrer sig dog over, at Bestseller ikke vil forpligte sig.

Hos Bestseller vil man gerne minimere belastningen fra kemikalierne, men ønsker ikke at indgå en bindende aftale med Greenpeace, siger Mogens Werge, CSR-direktør i Bestseller.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|