23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

"Superfood" sælger i stigende mængde

Interessen for de såkaldte "superfoods" er stigende.

Det kan man mærke i Coop Danmarks butikker, Kvickly, SuperBrugsen, Dagli'Brugsen, Fakta og Irma, skriver Berlingske.

For eksempel er salget af blåbær steget med 30 pct. i Coops butikker, fortæller informationschef Jens Juul Nielsen.

En anden meget populær type superfood er acai-bærret, der kun vokser i Amazonas regnskove.

Ifølge Sarvo Breckling, der er medejer af butikken acaicai, er den store efterspørgsel på acai-bær et udtryk for, at danskerne er blevet mere bevidste om de forskellige fødevarer, der kan øge sundheden.

Stenalderkostprodukter vinder også frem, og det forsøger 7-Eleven at udnytte med lanceringen af en række nye palæo-produkter.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125|instance-web02