23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Coop vinder over Unilever i navnestrid

Den multinationale dagligvaregigant Unilever har tabt en sag mod Coop Danmark.

Parterne har været i Sø- og Handelsretten, skriver Coop i en pressemeddelelse.

Unilever havde forsøgt at få forbudt en ny serie af vaskemidler, D’or-Tex, som Coop lancerede i efteråret 2014. Unilever mente, at D’or-Tex lignede deres mærkevare Bio-Tex.

Det har retten nu afvist.

Coops D’or-Tex bærer – i modsætning til Biotex - det nordiske miljømærke, Svanen.

- Det er en sejr for den frie konkurrence og dermed for forbrugerne. For det betyder, at vi kan tilbyde en vare, der udover at have de samme vaskeegenskaber som mærkevaren, er miljømærket og billigere, siger juridisk direktør Per Sjøqvist, Coop.

Nopa Nordic producerer D’or-Tex for Coop og er indehaver af det registrerede varemærke D’or-Tex, som har været registreret siden 1983.

Unilever N.V. og Unilever Danmark A/S skal inden 14 dage betale 25.000 til dækning af sagsomkostninger.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11|instance-web04