23948sdkhjf

Coop og Madkulturen vil kåre Årets Lokale Vare 2015

Lokale producenter fra otte landsdele skal dyste om titlen.
Professionelle dommere og forbrugere skal kåre otte lokale vindere og en national vinder, skriver Coop i en pressemeddelelse.

Coop og Madkulturen er gået sammen om den landsdækkende konkurrence, Årets Lokale Vare 2015, og producenter kan fra i dag og ind til 26. juni indstille deres produkter.

1. præmien er en kontant præmie på 50.000 kr., mulighed for at få solgt og markedsført varen i Coops butikker og personlig rådgivning til videre udvikling af forretningen.

- Vi vil fordoble andelen af unikke varer i Coop, og det kræver, at vi får mange flere leverandører, end vi har i dag. Forbrugernes interesse for lokale varer med god smag og en god historie, har aldrig været større. Derfor går vi nu sammen med Madkulturen om at finkæmme landet for kandidater til titlen, siger food-direktør Jens Visholm, Coop.

Konkurrencen gennemføres i første omgang i otte landsdele, hvor der kåres en lokal vinder, som går videre til den nationale finale.

Tilmelding til Årets Lokale Vare 2015 sker via www.coop.dk/lokalevarer , og i august smager regionale juryer sig gennem varerne og nominerer de bedste.

I september er det i hver landsdel muligt for kunderne at deltage i afstemningen i udvalgte butikker, og 6. oktober kåres vinderen ved finalen i Mad Cooperativet på Københavns Hovedbanegård.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125