23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Når kunden også er konkurrent

Svensk DLF tager fat i et problem i samhandlen, som danske leverandører også mærker

Det er ikke kun danske dagligvareleverandører, der har fokus på de dilemmaer, samarbejdet med kæderne giver.

Situationen er den samme i Sverige, skriver Dansk Handelsblad i sit nyhedsbrev.

Udfordringer for leverandørerne er, at de det ene øjeblik forhandler med kæderne om deres mærkevarer, hvor de kan holde kortene tæt til kroppen, og den næste øjeblik forhandler med de samme kunder om at producere private label, hvor kæderne får et dybt indblik i leverandørernes nøgletal.

Det problem har Dagligvareleverandørerne (DLF) påpeget i flere omgange.

DLF i Sverige har sammen med et advokatfirma udarbejdet den konkurrenceretlige guide, som er tilpasset dagligvare-branchen.

Hensigten er at fokusere på følsomme situationer, f.eks. udveksling af information til konkurrenter.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.093|instance-web03