23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Lakridsproducent går i plus

Cloetta har for første gang i ti år overskud

Virksomheden, der står bag slikmærker som Skipperpiben, Lagerman Lakridskonfekt og Läkerol, kommer ud af regnskabsåret 2014/15 med et resultat på 1,9 mio. kroner, skriver Markedsføring.

Året før lød resultatet på et minus på 9,3 mio. kroner.

Omsætningen steg med 21 pct. til 225,4 mio. kr.

- Vi har de seneste år arbejdet målrettet på at gøre Cloetta til en lønsom forretning og skabe en mere dynamisk og innovativ virksomhed. Det viser sig i vores salgstal nu. Vi har i 2014 oplevet vækst på samtlige af de forretningsområder, som vi har satset på, og taget nye markedsandele, siger Cloettas danske direktør, Christian Boas Linde til Markedsføring. Han udenrstreger, at målet ikke er nået endnu.

- Vores indtjeningsgrad er ikke tilfredsstillende endnu, og supermarkedskædernes fortsatte krav til øget indtjening lægger et stort pres på vores lønsomhed, siger han.

Originalartikel:

http://markedsforing.dk/artikler/navne/s...
BREAKING
{{ article.headline }}
0.063|