23948sdkhjf

Lars Larsen er ny hovedsponsor for Red Barnet

De Lars Larsen-ejede kæder Jysk, IDEmøbler, Ilva og SengeSpecialisten er ny hovedsponsor for Red Barnet.
Hovedsponsoratet betyder, at kæderne over de næste to år vil donere to millioner kroner til Red Barnets arbejde.

Det skriver Jysk i en pressemeddelelse.

- Vi ser frem til samarbejdet med Red Barnet. Vi ønsker at støtte dem i deres arbejde med at fremme børn og unges muligheder for uddannelse og udvikling. Vi vil gerne give noget tilbage til de lande, som vi handler med – og netop i mange af disse lande arbejder Red Barnet på at gøre en forskel. Derfor giver samarbejdet rigtig god mening for os, siger Lars Larsen.

Red Barnet vil med de ekstra midler kunne gøre endnu mere for at hjælpe de mange børn, der er fanget i krige og katastrofer i verden.

Organisationen bygger blandt andet midlertidige skoler og træner lærerne i at håndtere børn, der er påvirket af krig og katastrofer.

Ud over uddannelse giver skolen tryghed og faste rammer i en kaotisk hverdag.

Også danske børn vil få gavn af det nye hovedsponsorat.

Red Barnet har mulighed for at styrke den i forvejen store indsats for at forebygge mobning og skabe børnefællesskaber med plads til alle i danske børnehaver, skoler, sportsklubber og på internettet.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.098