23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Kvinder går efter Nøglehullet

AIM Create har spurgt 778 danskere.

Når danskerne shopper, er det mere vigtigt for kvinderne, end det er for mænd, at varen er mærket med enten det nordiske Nøglehulsmærke, Svanen eller Fairtrademærket, mens mænd og kvinder står lige, når det kommer til økologi.

Det viser en undersøgelse, som AIM Create har foretaget blandt 778 danskere.

Undersøgelsen viser, at mærkning af fødevarer er det vigtigste. 51 pct. af de adspurgte vælger en fødevare med Nøglehullet, når det er muligt, mens kun 41 pct. går efter Svanen, der garanterer for miljøet, og 37 pct. vælger økologi.

Fairtrademærket er det mindst efterspurgte med kun 30 pct.

11 ud af 20 kvinder vælger varer med nøglehullet, mens det kun gælder for 9 ud af 20 mænd.

Syv ud af ti kvinder vælger Fairtrade, mens det kun gælder for 5 ud af 20 mænd.

Økologi vælges af 7 ud af 20 både mænd og kvinder.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109|instance-web02