23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Baresso kræver millionerstatning fra dansk kaffebar

Den dominerende danske kæde af kaffebarer Baresso anklager københavnerkaffebaren Resso for at abe efter.

Baresso mener ifølge Finans, at Resso-kaffebaren med sit navn krænker varemærket Baresso, fordi kunderne ikke kan kende forskel. Derfor skal Resso skifte navn og betale erstatning, kræver Baresso.

I næste uge tørner parterne sammen i Sø- og Handelsretten.

- I bund og grund mener Baresso, at de ejer de sidste fem bogstaver i en espresso. Der er vi fuldstændigt uenige, siger Klaus Løvgreen, medejer og direktør i Resso til Finans.

Baresso med det karakteristiske bordeauxfarvede logo blev stiftet i 2000 og har i dag 35 butikker på landsplan. Til sammenligning åbnede Klaus Løvgreen den første Resso-butik i 2012 i Torvehallerne i København, og han har i dag blot to butikker i sin kæde.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.157