23948sdkhjf

Utilfredshed blandt græsrødderne i Coop

Der er udbredt skepsis blandt uddelere over for Coop-ledelsens strategi.
I dag kan Berlingske fortælle, at avisen har talt med en række brugsuddelere fra selvstændige brugsforeninger, der udtrykker utilfredshed med Coops ledelse og især koncernchef Peter Høgsted, der står i spidsen for en omfattende forandringsstrategi under navnet "madmanifest".

Manifestet skal få danskerne til at spise sundere, og Hans Larsen, der er direktør i SuperBrugsen i Fensmark ved Næstved, er bange for, at den strategi bliver alt for dyr på den korte bane.

- Peter Høgsted er et omvandrende missil, som virkelig kan tænde brugsforeningerne. Der er ingen tvivl om, at han er en kreativ mand. Men det kniber med at tjene penge, og man kan altså ikke reinvestere så meget med et så begrænset overskud, siger Hans Larsen.

Også andre uddelere fortæller om deres skepsis i avisen, men Peter Høgsted selv kan ikke genkende problemet.

- Der bliver ikke udtrykt bekymring af større størrelse hos mig. Det er nyt for mig, at der skulle være bekymring, siger topchefen, der desuden fortæller, at han godt er klar over, at der er tale om en langsigtet strategi.

- Det er klart, at det er en langsigtet strategi, for vi har brugt 20 år på at forklare danskerne, at det er ligegyldigt, hvad de spiser, bare det er billigt. Det ændrer man ikke fra den ene dag til den anden, siger Peter Høgsted til Berlingske.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.189