23948sdkhjf

Efter stærkt regnskab: Nu skal der hapses kunder og markedsandele

Med et stærkt regnskab for 2015 i ryggen vil Nobia Danmark erobre prisbevidste kunder, øge eksporten og sikre sig markedsandele.
Nobia Denmark leverer i 2015 et resultat på 185 mio. kr. efter skat mod 125 mio. kr. året før. Det sker ud af en omsætning på 1,67 mia. kr. mod 1,56 mia. i 2014. Der er dermed tale om en vækst på 8,6 pct. i Danmark og 5,4 pct. i Norden. Eksportandelen blev næsten 43 pct.

Det resultat er adm. direktør Rune Stephansen godt tilfreds med. Det skal nemlig danne fundamentet for yderligere vækstplaner for både HTH, Invita og Unoform.

Og ambitionerne for de kommende år er store. Der skal erobres flere af de meget pris- og kvalitetsbevidste kunder, eksporten skal øges og så skal Nobia Danmark være først med de innovative nyheder på køkkenfronten samt hente yderligere markedsandele.

- Det koster penge at tjene penge i fremtiden, så det er vigtigt, at vi står stærkt økonomisk og fortsætter med at drive en skarp og konkurrencedygtig forretning, siger Rune Stephansen.

Nye eksportmarkeder og kunder
Nobia Denmark har som nævnt et mål om mere eksport til Norden og Nordtyskland. Selvom Rune Stephansen har kig på et par nye eksportmarkeder, så er det ikke det, der har førsteprioritet.

- Vi kommer ikke til at brede os ud over mange lande på kort tid. Vores førsteprioritet vil være at tage større markedsandele i de lande, hvor vi er i dag, siger han og tilføjer:

- Vi går benhårdt efter at kapre kunder, som går stærkt op i sammenhængen mellem pris og kvalitet.

Det skal blandt andet gøres ved at relancere Gør-det-selv-HTH-konceptet og skabe tæt sammenhæng med Nobia Danmarks online-univers og de fysiske butikker ved også at relancere selskabets webshop.

- Vi har sendt det mest brugervenlige tegneprogram på markedet og nyindrettet mange butikker, så der er en tæt sammenhæng mellem den fysiske butik og onlineuniverset. Alt sammen for at imødekomme, at køkkenkøbet for kunderne er smeltet sammen for så vidt angår butikker og onlinehandel, siger Rune Stephansen.

Innovation fik Red Dot priser
Køkkenkoncernen har også en ambition om at være i front når det kommer til innovation. Og netop her viste 2015 gode takter med præsentationen af en lang række nyskabelser, som f.eks. en elevatorskuffe samt to Red Dot priser til to produkter fra HTH og Invita. Det var et nyt integreret bord- og skabsdesign og en højttalerenhed, der er bygget ind i køkkenet, der modtog den internationale design- og innovationspris Red Dot Award.

- Som markedsleder kan forbrugerne også fremover forvente, at vi lancerer det sidste nye inden for køkken, bad og garderobe. Vi bruger mange udviklingsressourcer på at gøre køkkenet så fleksibelt, at det former sig efter forbrugernes behov – og ikke omvendt, siger Rune Stephansen.

Nobia Denmark er moderselskab for HTH, Invita og uno form og har hovedsæde i Ølgod i Vestjylland. Virksomheden har ca. 1.400 medarbejdere. Nobia Denmark A/S er en del af den svenske Nobia koncern, som er ledende køkkenspecialist i Europa.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.172