23948sdkhjf

Efter stærkt regnskab: Nu skal der hapses kunder og markedsandele

Med et stærkt regnskab for 2015 i ryggen vil Nobia Danmark erobre prisbevidste kunder, øge eksporten og sikre sig markedsandele.

Nobia Denmark leverer i 2015 et resultat på 185 mio. kr. efter skat mod 125 mio. kr. året før. Det sker ud af en omsætning på 1,67 mia. kr. mod 1,56 mia. i 2014. Der er dermed tale om en vækst på 8,6 pct. i Danmark og 5,4 pct. i Norden. Eksportandelen blev næsten 43 pct.

Det resultat er adm. direktør Rune Stephansen godt tilfreds med. Det skal nemlig danne fundamentet for yderligere vækstplaner for både HTH, Invita og Unoform.

Og ambitionerne for de kommende år er store. Der skal erobres flere af de meget pris- og kvalitetsbevidste kunder, eksporten skal øges og så skal Nobia Danmark være først med de innovative nyheder på køkkenfronten samt hente yderligere markedsandele.

- Det koster penge at tjene penge i fremtiden, så det er vigtigt, at vi står stærkt økonomisk og fortsætter med at drive en skarp og konkurrencedygtig forretning, siger Rune Stephansen.

Nye eksportmarkeder og kunder
Nobia Denmark har som nævnt et mål om mere eksport til Norden og Nordtyskland. Selvom Rune Stephansen har kig på et par nye eksportmarkeder, så er det ikke det, der har førsteprioritet.

Læs også: Godt gang i Invitas fynske erhvervssatsning: Lander ordre på 500 køkkener

- Vi kommer ikke til at brede os ud over mange lande på kort tid. Vores førsteprioritet vil være at tage større markedsandele i de lande, hvor vi er i dag, siger han og tilføjer:

- Vi går benhårdt efter at kapre kunder, som går stærkt op i sammenhængen mellem pris og kvalitet.

Læs også: Lars har overtaget HTH Hillerød: Nu skal synligheden i højsædet

Det skal blandt andet gøres ved at relancere Gør-det-selv-HTH-konceptet og skabe tæt sammenhæng med Nobia Danmarks online-univers og de fysiske butikker ved også at relancere selskabets webshop.

- Vi har sendt det mest brugervenlige tegneprogram på markedet og nyindrettet mange butikker, så der er en tæt sammenhæng mellem den fysiske butik og onlineuniverset. Alt sammen for at imødekomme, at køkkenkøbet for kunderne er smeltet sammen for så vidt angår butikker og onlinehandel, siger Rune Stephansen.

Innovation fik Red Dot priser
Køkkenkoncernen har også en ambition om at være i front når det kommer til innovation. Og netop her viste 2015 gode takter med præsentationen af en lang række nyskabelser, som f.eks. en elevatorskuffe samt to Red Dot priser til to produkter fra HTH og Invita. Det var et nyt integreret bord- og skabsdesign og en højttalerenhed, der er bygget ind i køkkenet, der modtog den internationale design- og innovationspris Red Dot Award.

- Som markedsleder kan forbrugerne også fremover forvente, at vi lancerer det sidste nye inden for køkken, bad og garderobe. Vi bruger mange udviklingsressourcer på at gøre køkkenet så fleksibelt, at det former sig efter forbrugernes behov – og ikke omvendt, siger Rune Stephansen.

Nobia Denmark er moderselskab for HTH, Invita og uno form og har hovedsæde i Ølgod i Vestjylland. Virksomheden har ca. 1.400 medarbejdere. Nobia Denmark A/S er en del af den svenske Nobia koncern, som er ledende køkkenspecialist i Europa.
Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Ny rekord: Dansk e-handel stiger til 146 milliarder

Davidsen har bland-selv-slik med til Billunds byggemarkedskunder

Nu kan der hentes svenske saml-selv-møbler ved den lokale købmand

Jysk strammer grebet om 200 partnere

Jysk genåbner butik nr. 1 efter overhaling

Bettina og Jannie vil samle byen i deres køkkenforretning

Nyhedsbrev

Byggemarked bygger nyt: Det bliver lidt nemmere at være kunde

Biva-bygninger koster stifter dyrt

Fra rester til flagskibsbutikker: Carl Hansen & Søn i nyt samarbejde

Fortsat fremgang hos Nobia

Valentinsblomsterne fik selskab af chokolade i år

Interflora melder om mersalg i forbindelse med salget af årets valentinsblomster.

Fredag åbnede Biva: Få et kig indenfor

Træer for 100.000 kroner stjålet fra planteskole: Nu udloves dusør

Svane Køkkenet sætter ny mand i front for norsk ekspansion

Formland indtager København

Ni meter reol på vej: Københavnsk showroom skaber travlhed i Tvis

Lokal trælast vil stå til rådighed for Fermern-folk døgnet rundt

Nye ejere til to Designa-forretninger

Danske Byggecentre – nu med lyd

Stark: Tre butikker i Svendborg er ikke for mange

Klassisk Amager-varehus lukningstruet: Butikken bliver set som et museum

- Jeg har mange besøgende, men ikke nogen kunder, fortæller ejeren.

Kronjuvelen taber fart, mens datterselskaber trækker op: Se tallene for Lars Larsens møbler

Lars Larsen-selskaber skifter ud i bestyrelserne

Ikea Danmark satser på bæredygtig hjemmelevering

Byggemarkeder bliver mere end et afhentningslager

Stark åbner bæredygtigt byggemarked i Kokkedal

Ikea tilbagekalder krus med farlige kemikalier

Regeringen lover forslag om delvis pesticidforbud

Ny chef skal styrke kommerciel udvikling af shoppingcentre

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Genbrug og den digitale forbruger

Bog & idé flytter ind i centralt lejemål i Vejle

Fint messekit, til en god pris :)

4 facts om digitaliseringen i detail og produktionsbranchen!

US Energy Export 2020 i USA

Forvirring omkring korrekt brandgodkendelse

Få plads til flere varer med fødevaregodkendte reoler.

Overvejer du at lave en Laudrup?

Flådestyring TTC: Tacho Tracking Canbus

Thorsman arbejdslampe vinder guld

SMART 2020 i Shanghai

Ny type papirbægre skal erstatte plastik til mælkeprodukter

Minibox - et nyt design

Hør mere om EU'S støttepuljer

Sæt pris på dine produkter med prismærkepistoler fra METO

Prøv den nye energiberegner fra ASSA ABLOY

Moderne og tidsrigtigt butiks/bagerikoncept på vej til DK

JEROS på Euroshop 2020

Opnå en 100% automatiseret og fuldt integreret forretning

Checkpoint Systems på EuroShop 2020

Spansk virksomhed søger produktion af solcelle-system

Partner til multimedieudstyr søges

Økologi på fremmarch hos Kryta

Vind i den fysiske butik!

Produktnyhed fra PALOMAT®

Send til en kollega

0.156