23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Københavns lufthavn gør en videnskab ud af butiksåbninger

Der ligger et kæmpe analysearbejde bag hver eneste butik i lufthavnen.

Det er bare toppen af isbjerget, når en ny butik eller madbod kan byde de første kunder velkommen i Københavns Lufthavn. Forud ligger nemlig mange måneder med grundig analysearbejde og tusinder af passagerinterviews, fortæller John Lungstrøm Khan, der er kategorichef for mad og drikke i Københavns Lufthavn, til ejendomswatch.dk.

- Det er enormt vigtigt at lytte til efterspørgslen fra vores passagerer. Vi bruger mange ressourcer på at lave potentialeanalyser, studere trends, deltage i konferencer og hele tiden finde nye muligheder. Vi har en stærk analyseafdeling, der foretager op mod 100.000 interviews med passagerer hvert år, fortæller han.

Et godt eksempel er Joe & The Juice, som fik lov til at etablere en af kædens første ti enheder i lufthavnen i 2010, fordi analyserne viste et stort potentiale. Det viste sig at holde stik, og i dag findes den danske juice-kæde over hele verden.

John Lungstrøm Khan får hver måned mellem 15 og 20 henvendelser fra virksomheder, som gerne vil etablere sig i lufthavnen, og det kan tage op mod 18 måneders arbejde med et projekt, inden en ny enhed kan åbne på stedet.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|instance-web02