23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Me Too bliver grønnere

Økologisk bomuld bliver noget nær standard hos børnetøjsbrandet

Me Too, der er en del af Brands4kids. vil fremover producere sine babykollektioner af 75 procent Organic Cotton, skriver Dansk Mode og Textil.

- Skiftet til økologisk og GOTS-certificeret bomuld kommer nu af flere årsager. Det er en kombinationen af, at markedet efterspørger det i langt højere grad end tidligere, forbrugerne bliver mere bevidste om økologi og konkurrencen bliver generelt hårdere på markedet, siger brand manager Jürgen Schäfer og tilføjer, at det er en investering i fremtiden, en tilpasning af virksomheden til markedet og et forsøg på fortsat at være en vigtig spiller på markedet.

Målet er, at 90 pct. skal være økologisk.

- Vi laver også jeans til babyer, og med lige præcis denim er det svært at gøre det hele 100 procent økologisk, siger Jürgen Schäfer.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|instance-web03