23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Dansk Supermarked satser stort på Sverige

Discount er stadig et forholdsvist nyt koncept i landet.

Efter flere år med betydelige tab i Sverige har Netto-kæden fået ryddet op i organisationen og er klar til at indtage landet med discount med en satsning i milliardklassen, skriver Jyllands Posten.

- Vi har en meget aggressiv investeringsplan i Sverige, hvor vi ser store muligheder. Discount er forholdsvist nyt i landet, men nu er svenskerne ved at vænne sig til konceptet, siger Bent Holm, direktør for Netto i Sverige.

Netto rykkede ind på det svenske marked i 2002, og bortset fra et enkelt år har kæden haft underskud hvert år frem til 2014.

I Sverige findes ud over Netto kun discountkæden Lidl, mens der i Danmark er seks kæder, som dyster om kunderne.

Bent Holm siger til Jyllands Posten, at han ikke ser nogen grund til, at Netto i Sverige ikke skulle kunne bliver lige så stort som i Danmark.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109|instance-web02