Her er tre vigtige online-udfordringer for detailhandlen

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Ny undersøgelse identificerer tre afgørende logistikområder, som europæiske butikker skal have fokus på for at være konkurrencedygtige på tværs af grænser.

En ny undersøgelse fra UPS fremhæver tre udfordringer, som det europæiske detailhandelsmarked møder for at omstille deres aktiviteter til online kunder, fortæller virksomheden i en pressemeddelelse.

Detailvirksomheder bør særligt fokusere på tre nøgleområder, nemlig fysiske butikker, situationer hvor varer ikke er på lager og returvarer på tværs af grænser:

Bedre udnyttelse af fysiske butikker
Næsten en tredjedel (27 pct) af europæiske detailhandelsvirksomheder bruger allerede butikker som komplette centre for onlinebestillinger, men der er store forskelle mellem landene i analysen.

Læs også: Coop.dk klar med unikt koncept til danskere på sommerhusferie

Data fra UPS’ undersøgelse viser, at 31 pct af detailvirksomheder i Europa planlægger at bruge deres butiksnetværk eller alternative afhentningslokationer inden for de næste 12-24 måneder for at tilbyde mere afhentning for de kunder, som køber online.

Læs også: Disse 5 varer hitter på nemlig.com denne sommer

- Detailundersøgelsen bekræfter vores oplevelser med flex-shopperne. Travle forbrugere afhenter deres pakker, når det passer dem bedst, siger retail marketing manager Carrie Royle fra UPS i Europa.

Konvertér ”ikke-på-lager situationer” til salg
Ifølge tidligere UPS kundeundersøgelser, vil 41 pct af kunderne, når de søger en vare, der ikke er på lager, gå over på en konkurrents hjemmeside og 20 pct af dem vil gå til konkurrentens butik.

Kun 17 pct sagde, at de er villige til at købe og vente. Omnikanal-undersøgelsen viser, at online forretninger er rimelig reaktive ved udfordringer med varer, der ikke er på lager. 68 pct af e-handlere tilbyder sporing og levering til en foretrukken adresse, når produktet er på lager igen, men næsten halvdelen af alle fysiske butikker (45 pct) nøjes med at tilbyde kunder at vente uden at tilbyde dem et alternativ.

Retur på tværs af grænser
Håndtering af returvarer er en essentiel faktor for detailsucces eller fiasko. Detailforhandlere sagde, at deres hovedudfordringer på dette område er at varetage beskadigede varer (64 pct) og at udføre kvalitetssikringer (50 pct).
Mere om: nethandel | online


Hold dig opdateret med RetailNews

Kommentarer

Julian F. Christmas
Gennem mine snart 10 års arbejde med danske og internationale webshops har jeg set mange gode bud på hvordan konverteringsraten for besøgende til vare der pt. er udsolgt kan vendes til salg af lignende vare. Endda hvorledes den udsolgte vare senere kan opsælges til samme bruger ved hjælp af retargeting annoncer og e-mail flows.

Jeg vil derfor ikke mene at virksomhedsejere skal sidde derude og være bange for, at de mister flere millioner i omsætning til varer der pt. ikke er på lager. Jeg anderkender gerne det ikke er let at konvertere disse brugere til andre vare, men det er muligt.

Hvilke virkemidler kan vi så bruge som webshop ejere når vi vil øge konverteringsrate for brugere der er havnet på en vare der ikke er på lager?

Et eksempel kunne være Fear of missing out (FOMO).
Brugeren er i en position hvor de netop har opdaget at den vare de ønsker ikke er på lager, Det vil nu være ideelt at vise dem andre lignenden vare og angive hvor mange der er tilbage på lager. Brugeren tænker nu ubevidst over "hvor længe tør jeg vente før også disse vare er udsolgt"

Jeg har skrevet en dybdegående artikel om FOMO og konverteringsoptimering her https://meetintelligo.com/blog/fomo-stre... som kan være interessant for webshop ejere.

Hvis vi kigger på spillere som Amazon og Zalando er de dygtige til netop denne discipline, dog er der også mange mindre spillere der kan være med på bølgen.

Skriv kommentar
Forsiden lige nu

Ny tendens: Butiksdøden rammer også større byer

Kasi-Jespers nye smykkekæde lukker butikker på stribe

Illums Bolighus piller navnet af facaden

Minister vil stramme grebet om gadesælgere

Erhvervsminister Rasmus Jarlov vil nu have en troværdig registrering af det brogede marked og samle myndighederne for at få styr på reglerne

Nyt fra bestyrelseslokaler og direktionsgange

Sten fejet af vejen for Jem & Fix

Nyhedsbrev

Steen overlever butiksdød med byggemarked i legetøjsbutik

Antallet af detailbutikker i Greve er vokset

Efter opkøb: Hay-par forlader designfirma

&Tradition bliver to markante bestyrelsesmedlemmer fattigere

Aalborg får et drive in apotek

Salg: Lollandscentret kan løftes med ny aktiv ejer

Fra toværelses til nyt kæmpedomicil

WeDoBurgers lukker og slukker

Nye ejere er ikke tilfredse med væksten

Fremgang og overskud er ikke nok for den danske møbelproducent og franchisegiver. Væksten skal være på 10 procent - mindst

Partier tøver med højere afgifter i kampen mod cigaretter

Mange butikker giver forkerte oplysninger på gavekort

Frasalg skærmer Lauritz.com efter markant nedgang

Det plagede onlineauktionshus Lauritz.com kunne øgede sit overskud i første halvår. Dog kun grundet frasalg.

100 klimasikrede P-pladser til ny Lidl i Hedensted

Når Lidl slår dørene op for sin nye butik i Hedensted, indvies også et helt nyt klimasikret parkeringsareal, som håndterer både regnvandet fra taget og p-pladsen.

Køkkenproducent har tryk på salget

TCM, der står for Svane Køkkener og Tvis Køkkener, opjusterer sine forventninger efter stærkt kvartal.

110 år gammel tøjmærke åbner butik i Bruuns Galleri

Forbrugerråd: Pengeløst samfund er endnu ikke for alle

Rekordsalg af is og sodavand

Over 10.000 kunder står på venteliste til Nemligs måltidskasser

Kræftens Bekæmpelse: En cigaretpakke skal koste 100 kroner

Tørken giver flottere juletræer i år

Jordbæryoghurt trukket tilbage over hele landet

Over al forventning for Hanstholms nyeste butik

Kontaktløse betalinger gør livet surt for bylivets lommetyve

Plaget auktionshus' økonomi er baseret på lån til partnere

Mand accepterer fængselsstraf for røveri af seks øl

Sommervarme giver dansk turismerekord

Fyret Pandora-topchef tager en pause efter intens periode

1

Statsadvokaten dropper anke i sag om slikfusk for 22 millioner kroner

- Det er jo ikke containersalg, vi beskæftiger os med

Fynske stole får mindre plads i Holbæk

Lidl leverer maden til sæsonens mest vindende cykelhold

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Dansk Halbyggeri smider trumfkortet

Stærk branding af Sirius

Brøndsholm´s efterår/vinter 2018 brochure er på gaden nu

Webinar: Bliv skarp på Canalis strømskinner på bare 30 minutter!

Sygefravær handler også om kulturen i din virksomhed

Novo Nordisk: Vi vinder tid med standarder

Fordele og ulemper ved at købe mobil med abonnement

EFFEKTIV nedkøling af kølerum

David er udlært elektriker hos EL:CON i Viborg

Vejen til innovative løsninger går gennem produktudvikling

Nogle gange det helt i orden at springe over, hvor gærdet er lavest.

Messetiden står for døren

Irsk personlig pleje virksomhed søger brands til salg i Irland

Du kan nu indstille Danmarks mest socialt ansvarlige erhvervsperson

For mindre end 20 kr. om dagen kan du gøre trælse kø-kunder til tilfredse købe-kunder

Vil du med på fremtidens fødevaremesse?

Strategi for din messe. - Er det virkelig nødvendigt?

Jobskabelse i Svendborg - vær med 10. oktober

Byens Ejendom afholder konference om emnet "Selvkørende biler"

Dansk Energirådgivning A/S etablerer kontor i Østdanmark

Tysk distributør af hår- og modeprodukter søger nye hårpleje produkter

Derfor er SMVdanmark imod revisionspligt

Lad os hjæpe dig klar til messen :)

Hvad kan vi gøre i forhold til korttidsfraværet?

Kampgejst og teamspirit hos Dansk Halbyggeri

Send til en kollega

0.266