23948sdkhjf

Her er tre vigtige online-udfordringer for detailhandlen

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Ny undersøgelse identificerer tre afgørende logistikområder, som europæiske butikker skal have fokus på for at være konkurrencedygtige på tværs af grænser.

En ny undersøgelse fra UPS fremhæver tre udfordringer, som det europæiske detailhandelsmarked møder for at omstille deres aktiviteter til online kunder, fortæller virksomheden i en pressemeddelelse.

Detailvirksomheder bør særligt fokusere på tre nøgleområder, nemlig fysiske butikker, situationer hvor varer ikke er på lager og returvarer på tværs af grænser:

Bedre udnyttelse af fysiske butikker
Næsten en tredjedel (27 pct) af europæiske detailhandelsvirksomheder bruger allerede butikker som komplette centre for onlinebestillinger, men der er store forskelle mellem landene i analysen.

Læs også: Kinesisk e-handelsgigant vil være mere grøn med danske bistandspenge

Data fra UPS’ undersøgelse viser, at 31 pct af detailvirksomheder i Europa planlægger at bruge deres butiksnetværk eller alternative afhentningslokationer inden for de næste 12-24 måneder for at tilbyde mere afhentning for de kunder, som køber online.

Læs også: Lille bager vil også være online

- Detailundersøgelsen bekræfter vores oplevelser med flex-shopperne. Travle forbrugere afhenter deres pakker, når det passer dem bedst, siger retail marketing manager Carrie Royle fra UPS i Europa.

Konvertér ”ikke-på-lager situationer” til salg
Ifølge tidligere UPS kundeundersøgelser, vil 41 pct af kunderne, når de søger en vare, der ikke er på lager, gå over på en konkurrents hjemmeside og 20 pct af dem vil gå til konkurrentens butik.

Kun 17 pct sagde, at de er villige til at købe og vente. Omnikanal-undersøgelsen viser, at online forretninger er rimelig reaktive ved udfordringer med varer, der ikke er på lager. 68 pct af e-handlere tilbyder sporing og levering til en foretrukken adresse, når produktet er på lager igen, men næsten halvdelen af alle fysiske butikker (45 pct) nøjes med at tilbyde kunder at vente uden at tilbyde dem et alternativ.

Retur på tværs af grænser
Håndtering af returvarer er en essentiel faktor for detailsucces eller fiasko. Detailforhandlere sagde, at deres hovedudfordringer på dette område er at varetage beskadigede varer (64 pct) og at udføre kvalitetssikringer (50 pct).
Mere om: nethandel | online


Hold dig opdateret med RetailNews

Kommentarer

Julian F. Christmas
Gennem mine snart 10 års arbejde med danske og internationale webshops har jeg set mange gode bud på hvordan konverteringsraten for besøgende til vare der pt. er udsolgt kan vendes til salg af lignende vare. Endda hvorledes den udsolgte vare senere kan opsælges til samme bruger ved hjælp af retargeting annoncer og e-mail flows.

Jeg vil derfor ikke mene at virksomhedsejere skal sidde derude og være bange for, at de mister flere millioner i omsætning til varer der pt. ikke er på lager. Jeg anderkender gerne det ikke er let at konvertere disse brugere til andre vare, men det er muligt.

Hvilke virkemidler kan vi så bruge som webshop ejere når vi vil øge konverteringsrate for brugere der er havnet på en vare der ikke er på lager?

Et eksempel kunne være Fear of missing out (FOMO).
Brugeren er i en position hvor de netop har opdaget at den vare de ønsker ikke er på lager, Det vil nu være ideelt at vise dem andre lignenden vare og angive hvor mange der er tilbage på lager. Brugeren tænker nu ubevidst over "hvor længe tør jeg vente før også disse vare er udsolgt"

Jeg har skrevet en dybdegående artikel om FOMO og konverteringsoptimering her https://meetintelligo.com/blog/fomo-stre... som kan være interessant for webshop ejere.

Hvis vi kigger på spillere som Amazon og Zalando er de dygtige til netop denne discipline, dog er der også mange mindre spillere der kan være med på bølgen.

Skriv kommentar
Forsiden lige nu

Kinesisk e-handelsgigant vil være mere grøn med danske bistandspenge

Dansk udviklingsbistand kan gå til at hjælpe e-handelsgiganten Alibaba med grønnere pakkeudbringning.

Globale fragtgiganter løber med pakkerne

Internationale transportgiganter i Danmark løber med en stor del af frugterne fra den voksende nethandel.

Lille bager vil også være online

Citychefer ville ikke være med i "Danmarks Bedste Handelsby"

- Vi vil ikke betale for at deltage i en konkurrence, lyder det fra Esbjerg og Kolding.

Ny analyse viser tendenserne inden for julehandel

Lykkeposer med overskudsvarer skal nedsætte madspild i Kvickly

Nyhedsbrev

Andersen stopper som formand i Chr. Hansen

Så er øl-is fra Thy klar

Kalkunbryst og kylling tilbagekaldes efter bakteriefund

Norsk pizzasucces vil åbne 40 steder i Danmark

Multiform bliver en del af visionær bydel

Lidl og Waste Hunt vil fjerne affald fra naturen

Myndigheder undersøger Opel for snyd med bilers software

Nu leverer Coolshop samme dag

Coolshop skærper konkurrencen over for udenlandske webbutikker.

Modig butiksansat satte sig ind tyvs bil og trak håndbremsen

Skoringen har samlet næsten 80.000 kroner ind til Støt Brysterne

Fakta klar til at skære 20 procent af energiforbrug

Gæld og underskud lukker stormagasinet Sears

Den kendte amerikanske stormagasinkæde Sears har måttet søge konkursbeskyttelse. Det skriver Reuters.

Oves trailer stod parkeret uden for genbrugsbutik - næste dag var den solgt

Politisamarbejde afslører bande bag millionrøveri i Illum

14 østeuropæere er sigtet for flere røverier i Europa, herunder et millionrøveri mod en urforhandler i Illum.

Flyvende start for øbaseret blomstervin

Netsupermarked: Selvkørende robotter er næste revolution

- Det vil betyde, at prisen for levering af varen vil falde og leveringshastigheden vil stige, siger Stefan Plenge fra Nemlig.

Regeringen og DF vil lade små robotter bringe varer ud

Minister vil fremsætte lovforslag om forsøg med robotlevering af mad, medicin og dagligvarer. Supermarkeder er interesserede.

Ugens grin: Rod i regnskabet

Ikea kommer til Bornholm

B&O-boss uklar om produktions-arbejdspladser i Struer

Mikrobryggeri har fart på efter unik fustage-rundtur

Landbruget glæder sig over fantastisk efterår

Bilsalget dykkede voldsomt i september

Regeringen i kovending: Vil droppe højere afgift på elbiler

Sandwichkæde presset af flere dødsfald

Ny Jysk åbner nær sjællandsk hovedby

Bær kaldt tilbage efter fund af metalstykker

Konservative: En pakke smøger skal koste 60 kroner

Rapport: Møbelbranchen scorer bundkarakter i digitalisering

Disse lande vil forbyde salg af benzin- og dieselbiler

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Logistikkompagniet vinder CSR People Prize for sit store sociale ansvar

Værdien af troværdige produktdata

ButiksKompagniet er hovedsponsor for Byens Bedste i Aarhus

Arbejdsmiljø, stress og produktivitet - bliv klogere i Horsens 8. nov.

Mortensaften lørdag den 10. november

Konference 1. nov.: Bliv klogere på arbejdsmiljø, trivsel og produktivitet

Solceller i glas - facader og glaspartier

Nye FUGA-rammer i elegant sort/hvid kombination

Fire udbytterige medlemsdage hos Gs1 Denmark

Nyt kursus - AB-udbud og tilbud nye regler fra 1. januar 2019

Nyt hyldesystem sparer 50 % tid

Danske frilandssnegle

PALOMAT® sælger ud af demoer - gør en god handel!

PSO refusion - aftalen udløber i år!

Raffineret logistik i Reykjavik

Pop-up tekstilvæg med LED baggrundsbelysning.

Gratis! Gå-hjem-møde: Fra ISO 50001:2011 til ISO 50001:2018 d. 24. oktober 2018 hos FORCE Technology

NYT – Masterclass – Neurogastronomi

Stor dagligvarekæde køber fødevaregodkendte reoler

Hør om erfaringer med konvertering til biobrændsler på kedelkonference

Slut dig til et elektrisk netværk!

Scanpack 2018: Fokus på plast og bæredygtighed

PALOMAT® styrker teamet

Gamst Blomster åbner ny butik på Lyngby Hovedgade

Hørkrams efterårsmesse: Mød Kalu på stand nr. 302 i Bella Center

Send til en kollega

0.263