23948sdkhjf

Lidl går ind på nyt marked i 2023: - Vi vil differentiere os fra konkurrenter

De har været på markedet i en del år efterhånden. Lidl bliver større og større, men de jagter stadig markedsandele, hvor de lige nu kun sidder på 3,5 procent af markedet i dagligvarehandlen.

En del af planen for at tage kampen op mod konkurrenterne er, at de - i stil med mange andre detailkæder - vil øge deres online-fokus.

Det skriver Børsen.

I den anledning vil de fra 2023 oprette en webshop.

- I begyndelsen af 2023 starter vi vores onlineforretning i Danmark, som fokuserer på nonfood. Det bliver en stor investering for firmaet og noget, der vil differentiere os fra vores konkurrenter. Det betyder, at vi for eksempel kan køre kampanger efter sæsoner og åbne dørene for at lokke flere kunder til, siger adm. direktør Jens Stratmann til avisen.

I første omgang vil de satse en del på deres private label-brands. Med erfaringer fra de syv lande, hvor de indtil videre har onlinebutikker, vil de blandt andet satse på værktøjsmærket Parkside, men generelt udbyde et bredere nonfood-sortiment end det, der i dag er at finde i butikkerne.

Det er planen, at der skal være 2000 faste artikler i sortimentet i onlinebutikken, som skal yderligere suppleres af 10.000 sæsonvarer.

Når butikken åbner i 2023, vil det i første omgang kun være med hjemmelevering.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.218