Kiwi fortsætter oprustning og skruer op for værdierne
Discount med omtanke. Med de tre ord vil discountkæden KIWI fremover præsentere sit voksende butiksnet og sig selv over for forbrugeren.
Det skriver virksomheden i en pressemeddelelse.
Udviklingen af kæden fik endnu et gear i sommer med en tocifret millioninvestering i at forny inventar, sortiment og udtrykket i stort set samtlige 100 KIWI-butikker. Og de massive investeringer og den hurtige udvikling i kæden stiller store krav til fokusering og opbakning i hele organisationen.
- Ligesom vi lige nu gearer op for vores investeringer i det eksisterende butiksnetværk, har vi en ambitiøs vækstplan for KIWI frem mod 2020. Her åbner vi over 60 nye butikker i Danmark, og øger vores synlighed på markedet markant. Men ikke nok med det, vi vil også øge medarbejderstaben betydeligt. Alt det kræver, at vi har en entydig og klar rettesnor og fortælling om, hvem KIWI er, som alle kan samles om, siger Carsten Hansen, kædedirektør i Kiwi.
Derfor har KIWI sideløbende med butiksudviklingen arbejdet med en ny fortælling om kæden. Herunder en omfattende øvelse med at trække essensen ud af alt det KIWI og de godt 2.500 medarbejdere gør godt og skal blive ved med at gøre i fremtiden.
Arbejdet er blevet til et nyt værdisæt og en ny vision og mission for discountkæden, som har været på markedet siden 2008. Og fra uge 38 vil forbrugerne møde Kiwis nye fortælling, når kædens pay off, Discount med omtanke, officielt bliver lanceret i tilbudsavis, TV- og radiospots samt kædens website.
- Discount med omtanke er overskriften på alt det, Kiwi allerede er. Men det er også en rød tråd for, hvad vi vil fremover. Tag f.eks. svanemærkningen af vores butikker og målsætningen om at få svanemærket hele vores kæde eller vores sortering af bioaffald og energiforbedringerne i butikkerne. Det er alt sammen initiativer, som vi synes er discount med omtanke, forklarer Carsten Hansen og tilføjer.
- Vores nye pay off er en både beskrivende og forpligtende måde at fortælle omverdenen, hvad vi står for som discountkæde, og så vil det være en rettesnor for, hvad det er for forretningsmæssige beslutninger, vi træffer, og hvordan vi er som kollegaer og over for kunderne.