23948sdkhjf

Nu rykker webshoppen tilbage i gågaden

Mottoet er "no bricks, no clicks".
I flere år har butikker drejet nøglen om for at satse udelukkende på en online tilstedeværelse.

Men den modsatte tendens findes også: Webbutikker, der slår sig ned i gågaderne efter mottoet "no bricks, no clicks" - altså uden mursten, ingen klik.

Det bekræfter Foreningen for Dansk Internethandel.

Hanne Lehrskov driver welovewool.dk, der sælger garn, men fra næste år får hun en rigtig butik på Trøjborg i Aarhus. For hende har det betydet noget, at en stor del af hendes ældre målgruppe bedst kan lide at handle på den måde.

- Den yngre generation har en anden måde at håndtere nettet på, men for en del af den ældre generation er der en usikkerhed, så jeg bliver nødt til også at tænke i de fysiske butikker, siger hun til DR Østjylland.

Direktør Niels Arlund fra Dansk Internethandel er sikker på, at den kombination er en god ide.

- Folk kan godt lide at se tingene og sludre lidt med nogen, der har forstand på det, inden de går på nettet, siger han.

Han tvivler på, at den fysiske butik kommer til at dø, men er sikker på, at den vil få en anden rolle fremover.
Kommenter artiklen (4)
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078