23948sdkhjf

Ledere har blandede erfaringer med at finde nye medarbejdere via facebook

Facebook er nemt at bruge, mener SMV-ledere, der dog ikke for alvor har haft held med deres jobopslag på sociale medier
"Lærling søges. Har du grundforløbet som elektriker og har du store ambitioner, motivationen og viljen til at uddanne dig til en af Danmarks bedste elektrikere, så har du muligheden i en mindre virksomhed, hvor kvalitet, kundeservice og god omgangstone er i højsædet".

Efterlysningen stammer fra Gruber El-tekniks Facebook-side, hvor indehaver Brian Gruber i foråret ledte efter en lærling.

Opslaget blev delt af både folk i omgangskredsen og i fagbevægelsen og i alt så omkring 5.500 mennesker det.

Selv om opslaget ikke kastede en lærling af sig, så vil Brian Gruber også fremover bruge sociale medier, når han mangler folk i virksomheden.

- Jeg har aldrig slået noget op på en jobportal. Facebook er nemt, og det vil jeg derfor fortsætte med at bruge. Derudover lægger jeg også jobopslag op Linkedin, fortæller han.

Interesse for Facebook
Hos Moestrup Tømrer & Snedkermester i Tune ved Roskilde har direktør Niels Moestrup tre til fire gange eftersøgt lærlinge på Facebook, men uden at der er kommet egentlige praktikpladsaftaler ud af det.

Alligevel har han ikke opgivet at bruge sociale medier til rekruttering.

- Vi har en interesse i at bruge Facebook, men det er svært at komme i gang med det, og vi oplever, at vi mangler folk, der har kompetencer i sociale medier i virksomheden. Jeg skal selv deltage i et arrangement om sociale medier, hvor jeg håber, at blive klogere på, hvordan vi som virksomhed kan bruge det, siger Niels Moestrup.

Læs også : Virksomheder finder folk på Facebook
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.188