23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Forudser fordobling af Black Friday-salget i år

Størstedelen af handlen vil tilfalde danske webbutikker.

I år forventes danskerne at bruge flest penge i julesæsonen på Black Friday den 25. november, hvor vi i alt vil købe for hele 449 mio. kroner – og størstedelen af pengene vil tilfalde danske webbutikker.

Det viser en ny undersøgelse fra Adobe.

Det estimerede forbrug er næsten en fordobling i forhold til sidste år, hvor prognosen for Black Friday var 280 mio. kroner.

Det fremgår af Adobes nye Holiday Shopping Prediction-rapport, der forudsiger shopping-tendenser på tværs af en lang række lande inkl. Danmark.

- Black Friday er blevet et etableret fænomen i den danske detailbranche. Vi ser en markant opgradering hos butikkerne, der planlægger masser af tilbud på dagen. Ifølge vores forventninger vil danskerne bruge i alt 449 mio. kroner på dagen i år, hvilket er næsten en fordobling i forhold til sidste års prognose, siger Imran Afzal, nordisk marketingchef for Adobe Marketing Cloud.

Adobes Holiday Shopping Prediction-rapport bygger på analyse af anonymiseret data fra 100 mia. besøg til webbutikker i Europa og Asien fra januar 2013 til oktober 2016.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.172