23948sdkhjf

Nemlig.com strutter af selvtillid

Nemlig kunne give overskud lige nu, fortæller direktør, men det er ikke den rigtige strategi, mener virksomheden.
Nemlig.com fortsætter med at investere massivt i nye digitale kundeoplevelser og i geografisk ekspansion i Danmark for at nå visionen om at skabe et bedre liv for danskerne.

I det netop afsluttede regnskabsår omsatte koncernen for 888 mio. kr. ekskl. moms og fortsatte dermed væksten med en fremgang på 27 % i den samlede omsætning.

- Flere og flere danskere efterspørger dagligvarer på nettet, og vi får hver eneste dag nye kunder ind i vores digitale dagligvareunivers. Vi har selvfølgelig en ambition om at komme ud til endnu flere forbrugere og fortsætte væksten i omsætningen, og det skal vores nye e- handelsplatform i 2017 blandt andet danne afsættet for, siger stifter og adm. direktør, Stefan Plenge, nemlig.com.

Den nye e-handelsplatform lanceres primo 2017 og vil tage et kæmpe skridt ind i det personaliserede brugerunivers, hvor kunderne i langt højere grad præsenteres for indhold, der matcher deres interesser.

I slutningen af seneste regnskabsår gennemførte nemlig.com en succesfuld udrulning til Østjylland og Fyn i hhv. august og september 2016. Siden afslutningen af de første hele leveringsuger og frem til nu er omsætningen i Østjylland steget med 45 % og Fyn er steget med 40 %.

- Ambitionen er, at vi skal bringe dagligvarer ud til endnu flere husstande i hele landet. Vi er blevet taget rigtig godt imod i Østjylland og på Fyn, hvilket derfor giver os blod på tanden til at komme endnu længere ud i landet og cementere vores position som Danmarks førende og mest innovative online supermarked, siger Stefan Plenge.

På nuværende tidspunkt har lidt over halvdelen af Danmarks befolkning mulighed for at bestille dagligvarer på nemlig.com.

I regnskabsåret 2015/16 endte koncernen med et driftsresultat på minus 66 mio. kr. En forbedring på 29 % i forhold til året før, hvor tallet var minus 93 mio. kr.

Den store forbedring i driftsresultatet på 27 mio. kr. skyldes primært den kraftige vækst i omsætningen og de deraf afledte stordriftsfordele samt en bedre styring af logistikken. Det er forventningen, at det nye regnskabsår igen vil byde på en stærk vækst i omsætningen kombineret med en yderligere forbedring i resultatet.

- Dagligvarer på nettet er fremtiden, og derfor investerer vi massivt i alle områder af forretningen. Hvis vi ville, kunne vi blive overskudsgivende med vores nuværende volumen. Dette vil dog kræve, at vi sænkede vores investeringstempo, men det er med vores ambitionsniveau ikke den rigtige strategi på den lange bane. Ejerkredsen bag har derfor sikret et solidt kapitalgrundlag til at kunne føre selv store dømme ud i virkeligheden til gavn for vores kunder, medarbejdere og samarbejdspartnere, hvilket er helt fantastisk, siger Stefan Plenge.
Kommenter artiklen (1)
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.113