23948sdkhjf

Onlineportal for nye biler får tilført ny kapital i millionklassen

Med kapitaltilførslen, der er den tredje på bare to år, rykker AutoOffer tæt på en a-runde, der skal udbrede konceptet til udlandet.
AutoOffer, Danmarks største onlineportal til bestilling af nye biler, er godt i gang med at revolutionere det danske bilmarked, skriver virksomheden selv i en pressemeddelelse.

Med den tredje kapitalindsprøjtning i løbet af blot to år kan AutoOffer nu investere i flere tiltag, der skal gøre op med forestillingen om, at nye biler skal købes hos fysiske bilforhandlere.

Ifølge Søren Malmskov, der er grundlægger og CEO i AutoOffer, er det blandingen af øget markedsføring, god service og lave priser, der skal danne grundlag for konceptets udbredelse herhjemme – og på sigt også i udlandet.

- Vi er glade for den store interesse og nye kapital, fordi det giver os tro på, at vores høje ambitioner er begrundet. Den nye kapital giver os mulighed for at investere i markedsføring, så endnu flere danskere bliver bevidste om, at der er et billigere og enklere alternativ til den fysiske bilforhandler, udtaler Søren Malmskov.

Samlet har AutoOffer nu fået tilført 8 mio. kroner fra sine investorer siden 2013.

AutoOffers forretningsmodel bygger på deres onlineportal, hvor man som forbruger kan få overblik over og finde de billigste nye biler i hele Danmark.

AutoOffer har allerede forhandlet rabatter med forhandlerne, og ifølge AutoOffer giver det en besparelse på op til 20 pct., ligesom der altid er gratis levering.

Det er et koncept, der ifølge virksomheden sagtens kan skaleres og udbredes til andre lande:

- Vi ser et enormt potentiale i udlandet, så længe der er et marked for biler og en internetforbindelse. Derfor satser vi helhjertet på, at det om 5-6 år snarere er reglen end undtagelsen, at man bestiller sin nye bil online, siger Søren Malmskov.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109