23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Efter Kiwi: Nu står slaget om København

Det gælder om vinde markedet i hovedstaden.

I fredags meddelte Dagrofa, at

discountkæden Kiwi lukker

, og det kan komme til at vende op og ned på konkurrencesituationen mellem de kæder, der står tilbage,

skriver Jyllands-Posten

.

Det gælder især om at vinde det attraktive marked i København, hvor omsætningen er størst, men det er samtidig svært at komme ind på det marked, fordi alle kæderne står på spring, når der udbydes en attraktiv beliggenhed, fortæller avisen.

- Kampen om nyetableringer står i København og Nordsjælland. 75 pct. af de kommende nye dagligvarebutikker ligger der, vurderer adm. direktør Morten Lykke fra udviklingsselskabet Innovater, der arbejder med en række detailkæder om butiksåbninger.

Dansk Supermarked, Rema 1000 og Coop er

klar til at overtage

en del af Kiwi-kædens butikker.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.126|instance-web01