Det har haft enorme omkostninger for keramikvirksomheden Anne Black at anlægge sag mod Netto, fortæller Berlingske.
Sagen blev indledt i foråret 2016, da Netto lancerede tre produkter - en vase, en urtepotteskjuler og en krukke - i stil med Anne Blacks produkter.
Det fik virksomheden til at
, men det har været dyrt.
- Da vi tog sagen, havde vi ikke regnet med, at den ville trække sådan ud,« siger Jesper Moseholm.
Indtil videre har sagen kostet virksomheden mere end en halv million kroner alene i juridiske omkostninger, og det kan mærkes i en lille virksomhed. Det betyder, at vi ikke har kunnet genbesætte ledige stillinger. Lige pludselig står vi med en amputeret virksomhed, som bruger alle pengene på advokatregninger, siger Jesper Moseholm, der er medejer og direktør for Anne Black.
Kommunikationsdirektør i Dansk Supermarked, Mads Hvitved Grand, fortæller, at han ikke mener, at der er tale om en krænkelse.
Han pointerer samtidig at det heller ikke er i Nettos interesse med den slags sager, eftersom det går ud over kædens omdømme.