23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Black Friday nu mere populær end Halloween og Valentine’s day

Man skal ikke mange år tilbage i tiden, før der knap var nogen i Danmark, som kendte til det amerikanske udsalgsfænomen Black Friday.

Det har dog i høj grad ændret sig, fortæller Cuponation i en pressemeddelelse.

Black-friday.sale har undersøgt hvor stor interessen er for fænomenet i dag, og hvor i Danmark interessen er størst.

Undersøgelsen er baseret på Google Trends, som viser det samlede antal søgninger på Google for en periode i forhold til det samlede antal søgninger på Google over tid.

Baseret på hvor mange danskere der søger på Black Friday, er det tydeligt, at der har været en stærk stigning i interessen for dagen siden 2013.

Så meget, at dagen allerede i 2014 var mere populær end Valentine’s Day og sidste år blev mere populær end Halloween i Danmark.

Interessen for Black Friday er desuden noget større blandt Københavnerne i forhold til Jyderne.

Størst interesse er der i Region Hovedstaden, mens der er mindst interesse for Black Friday i Region Midtjylland:

Region Hovedstaden (100 points)

Region Nordjylland (86 points)

Region Sjælland (83 points)

Region Syddanmark (78 points)

Region Midtjylland (75 points)

- Analysen viser at Black Friday ikke bare er et amerikansk fænomen, men at dagen for alvor har sat sig fast i de danske forbrugere, som en dag hvor man potentielt kan spare mange penge. Derudover siger det noget omkring opmærksomheden som dagen får, når Black Friday i Danmark nu er større end de noget ældre amerikanske dage Halloween og Valentine’s Day, udtaler Marketing Manager for Black-Friday.Sale, Rasmus Sørensen.

Black Friday ligger altid på dagen efter den amerikanske mærkedag Thanksgiving, hvilket i år er den 24. november.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.093|instance-web03