23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Hvad dækker "lokale varer" egentlig over?

Lokale varer er det helt store hit, men begrebet kan betyde mange ting.

Det er ikke længere kun små madmarkeder og gourmetrestauranter, der satser på at sælge lokalt producerede fødevarer. Det gør de store kæder også.

Det skriver Dansk Handelsblad.

Det er imidlertid ikke entydigt, hvad der menes med lokale varer, og derfor varierer det i dag meget, hvornår en vare kaldes lokal.

Økologisk Landsforening skriver i sit nyhedsbrev Økologi & Erhverv, at dagligvarehandlen stadig er noget usikker på, hvad begrebet lokale varer egentlig dækker over.

For to år siden startede Bjarne Agger Sidelmann fra Go Local et samarbejde med Føtex om salg af lokale varer. I foråret opgav han samarbejdet med Dansk Supermarked, som havde bragt lokale varer fra omkring 50 småskalaproducenter i samarbejde med Go Local ud til 100 Føtex- og Bilka-varehuse.

I dag er Go Local i gang med at genopfinde konceptet i en ny webshop, som henvender sig til B2B-segmentet.

Bjarne Agger Sidelmann siger til Økologi & Erhverv, at samarbejdet med producenterne favner bredt.

Læs

mere hos Dansk Handelsblad

.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.156