23948sdkhjf

Køkkenbossen erklærer: 'You can't kill the white kitchen!'

Designa vil først og fremmest lave nyttige funktioner til Hr. og Fru Jensen, som helst vil have hvidt. Ikke revolutioner.

Erik Høj er en glad Designa-direktør for tiden. Budgettet sagde, at omsætningen skulle vokse med 15 procent. Og monitoren siger 23.

Læs også: Sorte tal fra Designa: Vi er ikke i mål endnu

Takket være salget af hvide køkkener med grebsfrie fronter, især.

Ja, de står fuldkommen ved det i hovedkvarteret i Kjellerup.

Jacob, som er marketingansvarlig, siger, at han har læst en artikel i et modeblad, der har spået det hvide køkkens død. Så det griner de lidt ad. De trendforskere kan da bare pakke sig.

- You can't kill the white kitchen!, slynger Erik Høj det ud i kontorrummet.

Hvide køkkener, sorte biler

Det er et dansk særkende og er her for at blive, og han sammenligner det hvide køkken med biler. Modefarver kommer og går. Bilfarver som hvid, grå og sort består.

Læs også: Ny butiksejer i Designa: - En fantastisk start

Designa har tænkt sig at forblive det, som Designa forlængst er. Et køkken til den store, bredde midte. Et dedikeret volumenmærke, som skal ud i alle landets hjørner og optimere salget.

Og ikke det firma, der løber foran alle andre med trends. Det må andre gøre.

For et køkken skal også se godt ud om 3 år. Og det gør det hvide, mener han.

Så når Erik Høj taler om det næste, taler han ikke om forbløffende blærefunktioner og revolutionerende design, men om små justeringer, der gør hverdagen nemmere for "Hr. og Fru Jensen".

Læs også: Designa rykker ind i Københavns køkkenmekka

- Helt banale funktioner som at udvidde en affaldsskuffe, så der er plads til 5 forskellige beholdere til affaldssortering, nævner han.

- Man kan spørge sig selv, om man stadig kan udvikle de helt banale funktioner i et køkken. Og ja, det kan man altid.

Bricks er Designas trendfokus

Men trends tilbyder Designa også. Det er bare ikke det, der trækker volumensalget, påpeger han.

I 2016 lancerede Designa opbygningskonceptet Bricks. Som er et smart og kundetilpasset modulsystem for at sige det pænt. Et æstetisk kaos af skuffer, der sidder hulter til bulter. Nærmest som legoklodser. For at sige det anderledes.

Og lanceret i moderigtige farver og med mulighed for alle tidens modematerialer.
Erik Høj fremhæver, at Bricks, som nu også er lanceret som et badeværelsemøbel, har højnet selvtilliden i hele organisationen.

Læs også: Designa har fundet sin nye chef til flagship butik i København

Det er bare de hvide standardkøkkener, der stadig sælges langt mest af. Og det er godt nok.

Fordi Bricks er fuld af valgfriheder, har konceptet oplevet lidt af samme problemstilling som Montanas valgfrihed med kassereoler. For mange kunder er valgfriheden uoverskuelig.

- Derfor arbejder vi med nye måder at sælge Bricks, hvor vi viser 3 måder at stille det op på.

Bricks har givet overvejelser

Man har også erkendt hos Designa, at det æstetiske kaos kan være mindre anvendeligt på "køkkensiden" af en køkkenø. Derfor udstiller Designa en model, hvor der er traditionel opbygning på køkkenside. Og æstetisk kaos på den side, der vender ud mod alrummet.

Konceptet Bricks har fået megen forskellig feedback.

Læs også: Designa-butik lukker: Forhandlere ligger for tæt

- Der er nogle, der siger, at det ser rodet ud, når de ser det i butikken. Men vi har også fået masser af positiv efterevaluering, som handler om funktionaliteten.

Igen er han konservativt indstillet. For nok taler mange i tiden om sammensmeltning af køkken og alrum.

- Men folk går stadig i køkkenbutik for at finde et køkken. Ikke for at købe et møbel. Det skal være noget, man kan sælge som noget ekstra.

At sælge Bricks - og meget andet som almindelige, hvide køkkener - bliver vendt, når forhandlerpartnere fra Danmark og Norge mødes med Designa-teamet og Designa-leverandører til et stort "2018-kick off", som foregår i Kjellerup sidst i oktober.

Mere om: Designa
Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

My Home-stifter takker af som adm. direktør

Liv og glade dage: Utraditionel tømmerhandel nomineret til vækstpris

To webbutikker reddet på stregen

Storcenter nej tak: Køkkenbutik satser på midtbyen

11.000 fejrede ny Power-butik i Esbjerg

Først af tre: Dansk designvirksomhed åbner på Manhattan

Nyhedsbrev

Bygma-ejer: Det er nøglen til vores succes

1

Nu er det officielt: Tiger-ejer vil på børsen til en værdi over 40 milliarder

Børsnoteringen af ejerne bag Flying Tiger står til at blive årets største børsnotering i Norden.

Medie: Nu bliver der gjort plads til Power i Næstved Storcenter

Top 10: Danmarks største byggecentre

For 800 millioner kroner logistikcenter på Lars Larsens vej

Gyldent år for de danske byggecentre

Fra Albuen til Skovvangen: HTH holder flyttedag

Detailgigant afslører marketingstrategi: Stor forskel på kunders research før køb

Nu afslører XL-Byg, hvordan virksomheden bruger sin viden om forskellige kundetyper til at øge salget.

Magnetisk trælegetøj hitter på Kickstarter: 50 ordrer på tolv minutter

Kvik åbner tredje køkkenbutik i Aarhus

I forvejen er de to eksisterende butikker blandt de mest succesfulde af Kviks 150 butikker.

For 15 år siden: Lokale trælaster blev til landsdækkende byggecenterkæde

Tre på stribe for nordjysk møbelhandel

Imerco lukker butikken i Marstal

Marstal Handelsforening kalder det en forfærdelig nyhed.

Søstrene Grene har solgt over 3,8 millioner vandflasker til fordel for Røde Kors

Montana efter stor tilbagegang: Søsætter digital strategi

Fra fodboldtræner til chefstilling i Ikea

Firmaet bag kæden Madrassnedkeren er gået konkurs

Flere fyringer hos Bygma

Møblér-forretning fejrer 110-års jubilæum

Dårligt nyt: Juletræspriser for i år presser producenterne

Generationsskifte i Invita Odense

Bolia åbner endnu et showroom

Efter Dyne-Larsens død: Møbel-leverandør flager på halvt

Formland: Gæster møder talstærkt op trods trange tider

Formland er åbnet for 71. gang: Tema afspejler tiden

To kæder er blevet til én: Nu åbner bolighus under nyt navn

Flying Tiger lukker butikken i Middelfart

Han er ny filialchef i Bygma

BoConcept vinder international franchisepris

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Undgå rygsmerter grundet dårlige ergonomiske forhold

Oprydningssalg - skiltepylon til under halv pris

BioSan Nordic er hovedsponsor for Dansk Rengøringsmesse 2019

Det usynlige kan spænde ben for din nye leder

Se videoen og mød os i vores univers af kreative specialdesignede salgsdisplays

HCS - din Onestop partner i renovationsløsninger

Hold integrationer og forretning i luften døgnet rundt

Bjarne Emil Jensen fejrer 40 års jubilæum

Forbo udvider populær gulvserie

GS1 Denmark byder velkommen til Matas

Stort potentiale som Master Franchisetager

Hvad er AMS, og hvorfor er det vigtigt for dine IT-investeringer?

HCS tilbyder professionel TV-inspektion af kloaksystemer

Prolink S10-0 PP (polypropylene) med Friktions Top (FRT1).

Kom bakterier og sporer til livs

Machine Learning giver onlinekunderne bedre betjening – og fanger hurtigere svindlerne

Stor serviceaftale mellem Door System og Danish Crown

Skal vi hjæpe dig salgsklar til messen :)

Besøg i Københavns Lufthavn - 23. oktober 2019

Teststudie viser stort potentiale for energioptimering af spåntagningsmaskiner

JEROS A/S deltager på Südback 2019

Er det også en udfordring for dig at holde dig ajour med den nyeste teknolo...

Træt af køer og utilfredse kunder?

Bør jeg rykke til Business Central – og hvordan foregår det i praksis?

Kan du se forskel? Til kamp mod kopivarer

Send til en kollega

0.177