23948sdkhjf

Køkkenbossen erklærer: 'You can't kill the white kitchen!'

Designa vil først og fremmest lave nyttige funktioner til Hr. og Fru Jensen, som helst vil have hvidt. Ikke revolutioner.

Erik Høj er en glad Designa-direktør for tiden. Budgettet sagde, at omsætningen skulle vokse med 15 procent. Og monitoren siger 23.

Læs også: Sorte tal fra Designa: Vi er ikke i mål endnu

Takket være salget af hvide køkkener med grebsfrie fronter, især.

Ja, de står fuldkommen ved det i hovedkvarteret i Kjellerup.

Jacob, som er marketingansvarlig, siger, at han har læst en artikel i et modeblad, der har spået det hvide køkkens død. Så det griner de lidt ad. De trendforskere kan da bare pakke sig.

- You can't kill the white kitchen!, slynger Erik Høj det ud i kontorrummet.

Hvide køkkener, sorte biler

Det er et dansk særkende og er her for at blive, og han sammenligner det hvide køkken med biler. Modefarver kommer og går. Bilfarver som hvid, grå og sort består.

Læs også: Køkkenkæde åbner i København: Her er Designas nye flagskib

Designa har tænkt sig at forblive det, som Designa forlængst er. Et køkken til den store, bredde midte. Et dedikeret volumenmærke, som skal ud i alle landets hjørner og optimere salget.

Og ikke det firma, der løber foran alle andre med trends. Det må andre gøre.

For et køkken skal også se godt ud om 3 år. Og det gør det hvide, mener han.

Så når Erik Høj taler om det næste, taler han ikke om forbløffende blærefunktioner og revolutionerende design, men om små justeringer, der gør hverdagen nemmere for "Hr. og Fru Jensen".

Læs også: Designa rykker ind i Københavns køkkenmekka

- Helt banale funktioner som at udvidde en affaldsskuffe, så der er plads til 5 forskellige beholdere til affaldssortering, nævner han.

- Man kan spørge sig selv, om man stadig kan udvikle de helt banale funktioner i et køkken. Og ja, det kan man altid.

Bricks er Designas trendfokus

Men trends tilbyder Designa også. Det er bare ikke det, der trækker volumensalget, påpeger han.

I 2016 lancerede Designa opbygningskonceptet Bricks. Som er et smart og kundetilpasset modulsystem for at sige det pænt. Et æstetisk kaos af skuffer, der sidder hulter til bulter. Nærmest som legoklodser. For at sige det anderledes.

Og lanceret i moderigtige farver og med mulighed for alle tidens modematerialer.
Erik Høj fremhæver, at Bricks, som nu også er lanceret som et badeværelsemøbel, har højnet selvtilliden i hele organisationen.

Læs også: Designa har fundet sin nye chef til flagship butik i København

Det er bare de hvide standardkøkkener, der stadig sælges langt mest af. Og det er godt nok.

Fordi Bricks er fuld af valgfriheder, har konceptet oplevet lidt af samme problemstilling som Montanas valgfrihed med kassereoler. For mange kunder er valgfriheden uoverskuelig.

- Derfor arbejder vi med nye måder at sælge Bricks, hvor vi viser 3 måder at stille det op på.

Bricks har givet overvejelser

Man har også erkendt hos Designa, at det æstetiske kaos kan være mindre anvendeligt på "køkkensiden" af en køkkenø. Derfor udstiller Designa en model, hvor der er traditionel opbygning på køkkenside. Og æstetisk kaos på den side, der vender ud mod alrummet.

Konceptet Bricks har fået megen forskellig feedback.

Læs også: Designa-butik lukker: Forhandlere ligger for tæt

- Der er nogle, der siger, at det ser rodet ud, når de ser det i butikken. Men vi har også fået masser af positiv efterevaluering, som handler om funktionaliteten.

Igen er han konservativt indstillet. For nok taler mange i tiden om sammensmeltning af køkken og alrum.

- Men folk går stadig i køkkenbutik for at finde et køkken. Ikke for at købe et møbel. Det skal være noget, man kan sælge som noget ekstra.

At sælge Bricks - og meget andet som almindelige, hvide køkkener - bliver vendt, når forhandlerpartnere fra Danmark og Norge mødes med Designa-teamet og Designa-leverandører til et stort "2018-kick off", som foregår i Kjellerup sidst i oktober.

Mere om: Designa
Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Øde grund forvandles til byggemarked med vaskehal

Her er Lars Larsen Groups nye formand

Lars Larsen har fået konstateret leverkræft og træder derfor tilbage som bestyrelsesformand

Stark køber to byggemarkedskæder

De første butikker er klar med julepynt

1

Optimera-opkøb sætter en stopper for konsolideringsbølgen

Top 9 over byggecentrenes største toplinjer - Davidsen Tømmerhandel tager et hop

Ny møbelbutik i Vejle

Ny møbelbutik i Vejle vil bringe naturen helt ind i stuen.

Nyhedsbrev

Åbner ny Garant-butik sammen

Sjællandsk møbelbutik går konkurs

Danmarks billigste byggemarked – igen

Efter dundrende underskud: Dansk milliardær vil afvikle butikskæde

JKE må se drømmen smuldre: Satser nu på sorte tal

Dansk køkkenfirma vil plante flag i Sverige

Hæder til vestjysk køkkenbutik efter vellykket generationsskifte

FDB Møbler afprøver ny international strategi med butik i Frederiksberg Centret

Design-gruppe skaber rum ved vandet til salg af møbler og kunst

Ikea åbner showroom på Vesterbro

Åbningen bliver startskuddet til Ikeas indtog i København, der også omfatter et varehus på Kalvebod Brygge.

Vejarbejde har skabt krise for møbelbutik

Lars Larsen er sygemeldt på ubestemt tid

Jysk-grundlægger Lars Larsen er sygemeldt og vil ikke være på kontoret det næste stykke tid, oplyser Jysk

Havemarkedet vokser – og havedyrkerne bliver yngre og grønnere

En ny generation har fundet vej til haven, og med sig tager de nye interesser og forbrugsmønstre.

Designa rykker ind i Københavns køkkenmekka

Åbner flagship store på hjørnet af Gl. Kongevej ved Vesterport.

Jysk bruger millioner på modernisering og åbning af nye butikker

Møbelkæden Jysk har valgt at bruge et trecifret millionbeløb på at flytte og modernisere butikker. Jysk vil derudover åbne 100 nye butikker som led i en vækststrategi.

Nordjysk møbelhus tjener fortsat millioner

Babytallerken tilbagekaldes: Uegnet til kontakt med fødevarer

Tallerken solgt i blandt andet BabySam og Salling tilbagekaldes. Den må ikke komme i kontakt med fødevarer.

Nu er det slut med gratis plasticposer i Flüggers egne butikker

Power på jagt efter 50 nye medarbejdere i Aalborg

Gågadebutik lukker efter blot et halvt år

Nobia tæt på rekorden: Investerer og sælger fra

Jysk åbner første butik i Aserbajdsjan

Sofakompagniet går efter milliarden

Lego kører op mod 50 kopisager om året

Jem & fix åbner tre nye butikker

Brandskadet byggemarked sætter dato på genåbning

Kopivarer: Meget mere bliver taget i tolden

Møbelklassikere sender Carl Hansen & Søn langt over den halve milliard

Nettoline genåbner efter brand

Flere pakker med kopivarer bliver fanget i tolden

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Uge 26 og 27 har vi solstik ☀️

Min Købmand på Godthåbsvej løfter salget med 65%

Expression har designet nogle super smarte fleksible messekit løsninger :)

Nye omlastestationer reducerer restaffaldet med 40-50 procent

CO2 neutralt website

Dennis scorer 12-taller – og er nu udlært elektriker hos EL:CON

Nyt update-magasin til medicinal.- og kosmetikbranchen

GS1 Denmarks sommerquiz

Indstilling til Danish Retail Award 2019

Nye lovkrav i Polen

Deltag i matchmaking til DanFish International 2019

Jeannett vender tilbage til Fagerhult

Tid til at stoppe wardrobing

Mange nye HR-funktioner med seneste Dynamics 365 for Talent - Måske du allerede har adgang

Stabelgitter - smuk og effektiv tyverisikring

Ubro SystemPac introducerer en ny biobaseret strækfilm

Interesseret i materialeteknologi? Og testfaciliteter?

Kvalitetes emballage til billige priser

Teknologi og innovation på folkemødet

Medlem af GS1Trade Sync? Få en komplet billedpakke med marketing- og planogramfotos for kun 100 kr

Dansk Energirådgivning deltager i innovative energioptimeringsprojekter i s...

Holdbar emballageløsning til Eplehuset

Krydderier bliver til fjernvarme

Flotte displays i naturmaterialer

Miljø og kvalitet er i højsædet hos Filippa K

Send til en kollega

0.175