23948sdkhjf

Efterårsferie: Shoppingcentre vil vinde børnefamiliers tid fra museer og zoo

I mange børnefamilier er efterårsferien lig med en tur i zoo eller på museum, men shoppingcentre investerer i stigende grad i at tilbyde oplevelser til børnefamilier.
Skolernes efterårsferie er lige om hjørnet for landets mange børnefamilier, og her er ferietid lig med oplevelsestid.

Det har i årevis skæppet godt i kassen hos zoologiske haver og børnevenlige museer, men nu har en ny udfordrer for alvor meldt sin ankomst til konkurrencen om børnefamiliernes opmærksomhed anno 2017, nemlig shoppingcentrene.

Det skriver Field's i en pressemeddelelse.

– Kampen om børnefamiliernes tid er klart intensiveret, og i den forbindelse er shoppingcentrene blevet rigtig gode til at appellere til børnefamilierne, trække dem væk fra bycentrum og ud i centrene. Her investeres målrettet i aktiviteter for børnefamilier, og samtidig tilbyder centrene biografture, restaurantbesøg og shopping under samme tag, så hele familiens behov er dækket for en dag, forklarer Louise Byg Kongsholm, trendekspert ved pej gruppen.

I efterårsferien sidste år lagde mere end 500.000 besøgende i alt vejen forbi tre af landets største shoppingcentre.

I Field’s havde man 180.000 besøgende, hos Bruuns Galleri i Aarhus var tallet 251.000, og i Bryggen i Vejle var der 74.000 besøgende, oplyser center managerne i de respektive centre.

Til sammenligning forventer Experimentarium et besøgstal på cirka 20.000 i efterårsferien i år, Den Blå Planet regner med 20.000 – 25.000 gæster og Nationalmuseet anslår, at i alt 45.000 - 50.000 besøgende slår vejen forbi Ny Vestergade i København.

Familiedag i shoppingcentret
Det er en udvikling, man nikker genkendende til hos shoppingcentret Field’s, der er beliggende i den københavnske bydel, Ørestad. Her går man aktivt efter at tiltrække flere børnefamilier ved at tilbyde familievenlige oplevelser:

– Konkurrencen om børnefamiliernes tid er intens, og vi forsøger blandt andet at differentiere os med gratis aktiviteter og events i samarbejde med vores lejere. Særligt i ferieuger oplever vi et løft i besøgstallet. I år forventer vi 200.000 besøgende i efterårsferien, hvoraf en stor del er børnefamilier, siger Center Manager Thomas Thomsen.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109