23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Coops kunder vælger flere varer med Ø-mærket

Samvirkes postyrramte forside har ikke affødt medlemsflugt.

Salgstal for omstridt økokampagne viser, at salget af økovarer især er steget i kæderne Fakta og Dagli’Brugsen. Brugsuddelere, der er flest af i provinsen.

Det skriver Politiken

I de første 11 dage af kampagnen Øktober har salget af økologiske varer i alle Coops butikker ligget 24 procent over samme periode sidste år.

- Det er en enormt positiv udvikling, der viser, at brugerne kvitterer, når man iscenesætter økologi og gør varerne tilgængelige i butikken, siger CSR-chef i Coop Thomas Roland til Politiken.

Han hæfter sig ved, at salget har løftet sig mest i kæderne Dagli’ Brugsen og Fakta, som der er flest af i Jylland, og som især betjener mindre bysamfund.

- Det er virkelig markant, og det indikerer, at økologien for alvor er ved at blive bredt ud til hele landet. Det er ikke længere et københavner- eller storbyfænomen, siger Thomas Roland.

- Vi ser det som forbrugernes kvittering på, at de ønsker færre sprøjtegiftrester. Vi ved, det er årsag nummer et til, at folk begynder at træffe et økologisk valg, siger CSR-chefen,

Samvirkes postyrramte forside samt artikel om pesticider har altså ikke affødt medlemsflugt, oplyser Thomas Roland.

Den samlede omsætning af både økologiske og konventionelle varer har ifølge informationsdirektør i Coop Jens Juul Nielsen »stort set været cirka, som den plejer«.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109