23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Nye vaner går ud over indtjeningen i stationskiosker

DSB lukker 7-Eleven-butik på en ellers travl station.

Ved årsskiftet lukker 7-Eleven-butikken på Nivå station grundet manglende indtjening, skriver Frederiksborg Amts Avis.

Der har simpelthen ikke været kunder nok i butikken, siger Aske Wieth-Knudsen, der er underdirektør i DSB Kommerciel.

-Det er ærgerligt, at det ikke er lykkedes at holde butikken rentabel, så der kan være en kiosk på stationen, siger han.

Faldet i indtjeningen hænger blandt andet sammen med, at det antal billetter, der bliver købt i kiosken, er faldet betydeligt, fordi kunderne i stedet benytter sig af digitale alternativer, forklarer avisen.

Samtidig stammer en god del af stationskioskernes omsætning fra salg af underholdning til togrejsen som for eksempel blade og magasiner – hvilket også er ved at blive udkonkurreret af folks egne smartphones.

7-Eleven på Nivå station har i stedet satset på at lokke folk til med frisksmurte sandwich, men det har ikke givet nok – trods en stor indsats fra personalet, forklarer Aske Wieth-Knudsen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.093|