23948sdkhjf

Da hackere angreb 7-Eleven, rakte betalingsselskab ud med løsning på rekordtid

Gode råd var dyre, da alle landets 7-Eleven-butikker blev udsat for et hackerangreb i august

176 butikker blev mere eller mindre sat ud af spillet, da hackere angreb 7-Eleven i august i år. 

Ingen transaktioner kunne gennemføres i butikkerne - og da der intet kunne sælges, kom der heller ingen forbrugere forbi for at svinge kreditkortet. 

Det måtte der findes en - hurtig - løsning på. Og den skaffede Nets Danmark og Softpay-betalingsselskabet med en såkaldt Tap To Phone-løsning. 

Alt sammen blev det sat i værk og ført ud i 7-Eleven-butikkerne på under et døgn. Det skriver Nets Danmark i en pressemeddelelse. 

Alt, som 7-Eleven-ekspedienterne skulle bruge for at kunne anvende Softpay-softwaren, var en Android-telefon og selskabets app. 

- Fordelene ved at have en hardware-uafhængig betalingsløsning kommer tydeligt til udtryk i denne case. Jeg er stolt af den store og hurtige indsats også fra vores andre samarbejdspartnere, som har gjort os i stand til at hjælpe 7-Eleven i denne ulykkelige situation, siger Craig Jacoby, der er CEO i Softpay. 

SoftPay

- SoftPay har 30 ansatte fordelt over Danmark og Europa. 

- Tap To Phone løsningen er godkendt af Visa, MasterCard og Dankort og har været live siden november 2021, og tæller allerede store kunder som Salling Group, Matas og DSB.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.111