Da hackere angreb 7-Eleven, rakte betalingsselskab ud med løsning på rekordtid
![](https://image.nordjyske.dk/users/nordjyske/images/72131170.jpg?t%5Bstrip%5D=true&t%5Bcrop%5D%5Bwidth%5D=1059&t%5Bcrop%5D%5Bheight%5D=451&t%5Bcrop%5D%5Bx%5D=0&t%5Bcrop%5D%5By%5D=0&t%5Bresize%5D%5Bwidth%5D=660&t%5Bresize%5D%5Bheight%5D=281&accessToken=e2596039faf9344d0ce281ddc86833c89644db856d3bb873973c13665a1cd994)
176 butikker blev mere eller mindre sat ud af spillet, da hackere angreb 7-Eleven i august i år.
Ingen transaktioner kunne gennemføres i butikkerne - og da der intet kunne sælges, kom der heller ingen forbrugere forbi for at svinge kreditkortet.
Det måtte der findes en - hurtig - løsning på. Og den skaffede Nets Danmark og Softpay-betalingsselskabet med en såkaldt Tap To Phone-løsning.
Alt sammen blev det sat i værk og ført ud i 7-Eleven-butikkerne på under et døgn. Det skriver Nets Danmark i en pressemeddelelse.
Alt, som 7-Eleven-ekspedienterne skulle bruge for at kunne anvende Softpay-softwaren, var en Android-telefon og selskabets app.
- Fordelene ved at have en hardware-uafhængig betalingsløsning kommer tydeligt til udtryk i denne case. Jeg er stolt af den store og hurtige indsats også fra vores andre samarbejdspartnere, som har gjort os i stand til at hjælpe 7-Eleven i denne ulykkelige situation, siger Craig Jacoby, der er CEO i Softpay.
SoftPay
- SoftPay har 30 ansatte fordelt over Danmark og Europa.
- Tap To Phone løsningen er godkendt af Visa, MasterCard og Dankort og har været live siden november 2021, og tæller allerede store kunder som Salling Group, Matas og DSB.