Jysk skal have hjælp til Kina
En gammel ambition om for alvor at indtage det kinesiske marked er aldrig blevet realiseret for Lars Larsens dynekæde Jysk.
Læs også: Trods faldende salg: JYSK udbetaler bonus i millionstørrelsen til sine medarbejdere
Nu leder den danske detailkæmpe efter en mulig partner i Kina, der kan hjælpe med at få det til at ske, skriver erhvervsmediet Finans.
Jysk gik ind i Kina i 2010 med store ambitioner, men foreløbig er der kun åbnet 13. Løsningen på den hovedpine kan være at gå helt utraditionelt til værks.
- Vi har på nogle mindre og eksotiske markeder franchiseaftaler. Men vi vil jo allerhelst selv drive vores butikker. I Kina må vi erkende, at vi ikke har løst tingene endnu. Så vi kigger aktuelt bredere på forskellige modeller i netop det marked, siger Jan Bøgh til Finans. Jan Bøgh er topchef i selskabet Jysk Nordic, der cirka halvdelen af de 2500 Jysk-butikker.
Både Jan Bøgh og Lars Larsen understreger, at en løsning med partnerskab eller joint-venture kun handler om Kina og ikke andre lande.