23948sdkhjf

Jysk skal have hjælp til Kina

En gammel ambition om for alvor at indtage det kinesiske marked er aldrig blevet realiseret for Lars Larsens dynekæde Jysk.

Nu leder den danske detailkæmpe efter en mulig partner i Kina, der kan hjælpe med at få det til at ske, skriver erhvervsmediet Finans.

Jysk gik ind i Kina i 2010 med store ambitioner, men foreløbig er der kun åbnet 13. Løsningen på den hovedpine kan være at gå helt utraditionelt til værks.

- Vi har på nogle mindre og eksotiske markeder franchiseaftaler. Men vi vil jo allerhelst selv drive vores butikker. I Kina må vi erkende, at vi ikke har løst tingene endnu. Så vi kigger aktuelt bredere på forskellige modeller i netop det marked, siger Jan Bøgh til Finans. Jan Bøgh er topchef i selskabet Jysk Nordic, der cirka halvdelen af de 2500 Jysk-butikker.

Både Jan Bøgh og Lars Larsen understreger, at en løsning med partnerskab eller joint-venture kun handler om Kina og ikke andre lande.

Læs mere om: Jysk
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.157