23948sdkhjf

Ny designkollektion fra Normann Copenhagen skal give international vækst til Tivoli

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Normann Copenhagen og Tivoli indgår i nyt samarbejde og lancerer i 2018 en stor kollektion af designprodukter under navnet Tivoli.

Forventningerne til Normann Copenhagen og Tivolis nye kollektion er høje med en målsætning på et trecifret millionbeløb indenfor 3 til 4 år.

Det fortæller Normann Copenhagen i en pressemeddelelse.

Den primære indtjening skal hentes på eksportmarkederne, hvor interessen for dansk design, dansk kultur og det danske hygge-fænomen er fortsat voksende.

Normann Copenhagen har i 18 år positioneret dansk design internationalt og henter i dag mere end 80 procent af sin omsætning fra eksport til 87 lande.

Netop denne stærke position skal bruges som løftestang uden for Danmarks grænser til at markedsføre Tivoli-brandet og udbrede kendskabet til det danske kulturikon, der kan fejre sit 175 års jubilæum i 2018.

Tivolis alsidige historie og mange facetter såsom Havens stemning, farver, mønstre, arkitektur, havekunst, design og kulturarv danner inspirationen for kollektionens fælles designsprog.

Læs også: 22 nye Netto-butikker på vej næste år

Tivoli-kollektionen vil indeholde produkter i kategorier som belysning, tekstiler, tableware, living accessories, duftserie og gaveartikler.

Produkterne vil blive solgt gennem Normann Copenhagens globale forhandlernetværk på 3500 internationale designbutikker, museumsbutikker, møbelforretninger, stormagasiner, og online shops.

Oprindelig tog Tivoli kontakt til Normann Copenhagen for at få designvirksomheden til at designe nogle enkelte produkter til ét af Havens andre nye tiltag; en Tivoli-butik med planlagt åbning i marts 2018.

Læs også: Nyt butikskoncept får betydning for Ikea i Esbjerg

Normann Copenhagen så dog hurtigt muligheder i at udvide samarbejdet fra få produkter til en hel kollektion.

- Vi så nogle interessante muligheder i at indgå i et større samarbejde, hvor vi kunne aktivere Tivolis stærke brandværdi ved at bruge vores ekspertise inden for det at drive en designvirksomhed. Vi konceptudviklede et designprogram og pitchede det til Tivolis ledelse, der tog rigtig godt imod projektet. Vi oplever stor efterspørgsel efter danske værdier i udlandet og med denne kollektion kan forbrugeren få et designprodukt i høj kvalitet krydret med autentisk, dansk kulturarv, fortæller direktør Poul Madsen, der, sammen med Jan Andersen, stiftede Normann Copenhagen i 1999.

Tivoli designkollektionen bliver præsenteret i foråret 2018 og forventes klar til julehandlen 2018.


Hold dig opdateret med RetailNews

Skriv kommentar
Forsiden lige nu

Legende bænk og meditationsskammel blandt årets designs

Familiefond fremsætter købstilbud for resten af biksen: 220 pr. aktie

Konkurrenter overtager stor Stark-kunde

Nyt butikskoncept får betydning for Ikea i Esbjerg

Se tallene: TCM Group vokser stadig stødt

Rekordhøj efterspørgsel på linoleumskøkkener

Nyhedsbrev

Trods højere omsætning: Ikeas overskud falder markant

Danskerne køber flere møbler og køkkener hos Ikea

Vækstår: Sofaproducent fordobler stab efter flytning

2000 medarbejdere er inviteret til afterski

Generationsskifte i Imercos bestyrelse

Generationskiftet betyder blandt andet, at tre kvinder udpeges til bestyrelsen for koncernens datterselskab Imerco Holding A/S.

Bahne åbner ny butik

HTH sælger butik i Roskilde

Flyttedage i Nyborgs butiksliv

Nyt opkøb: Trælasten i Søby

En pænere havnefront og fremtidssikring af aktiviteterne på havnen er baggrunden for, at Søby Havn har købt trælasten i Søby.

XL-Byg CF Gruppen fortsætter opkøbene

Ønskebørn lukker i Ringkøbing

Det har været lige ved og næsten tre gange, men det er ikke lykkedes at finde en køber, så nu lukket butikken.

Lars Larsen-firma fordobler overskuddet

Johnny & co. er endnu engang de bedste

Efter udskudt Esbjerg-plan: Ikea kommer – men ingen ved hvornår

Netto igen beskyldt for at kopiere dansk designer

Også en hollandsk virksomhed beskylder Netto for kopi.

Udskudt Ikea-plan: Grunden er netop købt

Kolon i nyt samarbejde med dansk designfirma

Ikeas nye varehus i Esbjerg er sat på pause

Praktikant vendte udviklingen hos møbelproducent

Aubo-forhandler skifter til konkurrent-kæde

Stor nedgang i indtjeningen hos Bilfakta i Odense

Ikea kommer til Bornholm

Ny Jysk åbner nær sjællandsk hovedby

Rapport: Møbelbranchen scorer bundkarakter i digitalisering

Coop tester nyt koncept i Kvickly Viby

Køkkenkæde åbner endnu en butik i sjællandsk hovedby

Lokal tager styringen i ny Jysk-butik

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Ferske kalkuner til Thanksgiving den 22. november

Implementering af AMCS Intelligent Optimering software til ruteplanlægning gennemført hos CNC

Så er vi igang på FoodTech messen - kig forbi!

Elsikkerhed og EMC i ét og samme hoved

Velkommen til Gs1 Denmarks julekalender 2018

Opret jobannonce nemt og gratis på Jobnet for Arbejdsgivere

Kontanter er forsat et væsentligt og betydeligt betalingsmiddel

Oplev PALOMAT® på dette års FoodTech messe

Har I også udfordringer med manuelle tunge løft?

Kursus 6.2.19: Forebyg og håndter stress

Mød os på Foodtech 2018

Sikker rekrutteringsproces på Jobnet for Arbejdsgivere

Har I også udfordringer med manuelle tunge løft?

Webinar: Bliv knivskarp på dimensioneringssoftwaren Ecodial

Sverige indfører obligatorisk elektronisk fakturering

JEROS opdatere deres velkendte kassevasker

Jarle er udlært elektriker hos EL:CON i Viborg - og ekspert i solceller

November er Spar-penge-måned

Sikring mod skadedyr v/supermarked

Har I også udfordringer med manuelle tunge løft?

Sådan står alle døre åbne for dig

Transformation af lagerstyring og omsorgskultur på hospital

JEROS A/S på FoodTech 2018

Schneider Electric lancerer ny UPS: Kompakt og effektiv

Få svar på dine spørgsmål om seniorer i virksomheden

Send til en kollega

0.279