23948sdkhjf

Ny designkollektion fra Normann Copenhagen skal give international vækst til Tivoli

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Normann Copenhagen og Tivoli indgår i nyt samarbejde og lancerer i 2018 en stor kollektion af designprodukter under navnet Tivoli.

Forventningerne til Normann Copenhagen og Tivolis nye kollektion er høje med en målsætning på et trecifret millionbeløb indenfor 3 til 4 år.

Det fortæller Normann Copenhagen i en pressemeddelelse.

Den primære indtjening skal hentes på eksportmarkederne, hvor interessen for dansk design, dansk kultur og det danske hygge-fænomen er fortsat voksende.

Normann Copenhagen har i 18 år positioneret dansk design internationalt og henter i dag mere end 80 procent af sin omsætning fra eksport til 87 lande.

Netop denne stærke position skal bruges som løftestang uden for Danmarks grænser til at markedsføre Tivoli-brandet og udbrede kendskabet til det danske kulturikon, der kan fejre sit 175 års jubilæum i 2018.

Tivolis alsidige historie og mange facetter såsom Havens stemning, farver, mønstre, arkitektur, havekunst, design og kulturarv danner inspirationen for kollektionens fælles designsprog.

Læs også: IC Group sælger Designers Remix

Tivoli-kollektionen vil indeholde produkter i kategorier som belysning, tekstiler, tableware, living accessories, duftserie og gaveartikler.

Produkterne vil blive solgt gennem Normann Copenhagens globale forhandlernetværk på 3500 internationale designbutikker, museumsbutikker, møbelforretninger, stormagasiner, og online shops.

Oprindelig tog Tivoli kontakt til Normann Copenhagen for at få designvirksomheden til at designe nogle enkelte produkter til ét af Havens andre nye tiltag; en Tivoli-butik med planlagt åbning i marts 2018.

Læs også: Jensens Bøfhus skifter hele toppen ud

Normann Copenhagen så dog hurtigt muligheder i at udvide samarbejdet fra få produkter til en hel kollektion.

- Vi så nogle interessante muligheder i at indgå i et større samarbejde, hvor vi kunne aktivere Tivolis stærke brandværdi ved at bruge vores ekspertise inden for det at drive en designvirksomhed. Vi konceptudviklede et designprogram og pitchede det til Tivolis ledelse, der tog rigtig godt imod projektet. Vi oplever stor efterspørgsel efter danske værdier i udlandet og med denne kollektion kan forbrugeren få et designprodukt i høj kvalitet krydret med autentisk, dansk kulturarv, fortæller direktør Poul Madsen, der, sammen med Jan Andersen, stiftede Normann Copenhagen i 1999.

Tivoli designkollektionen bliver præsenteret i foråret 2018 og forventes klar til julehandlen 2018.
Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Traditionsrig møbelbutik bliver til bolighus

Byggemarked dropper grund efter træg sagsbehandling

Gardinvirksomhed vil åbne bølge af showrooms

Køkkenbutik vokser: Roskildegensernes kærlighed til snedkerkøkkener smitter

Salling Group placerer 15 genopståede BR-butikker

Forskere udvikler nyt våben der kan afsløre kopivarer

Forskere fra Københavns Universitet har opfundet et kemisk fingeraftryk, der kan afsløre en kopivare.

Nyhedsbrev

Byggemarked åbner igen efter brand

Handvärk åbner showroom

Familiefonde får deres vilje: Egetæpper forlader fondsbørsen

EU strammer grebet om platformsgiganter

Natten til torsdag blev Kommissionen, Rådet og Parlamentet enige om at indføre nye krav til online platforme som for eksempel Amazon og booking.com.

Tvilums Ikea-aftale bliver langt større end forventet

Dundrende millionunderskud vokser hos IDdesign

Ikea vil sælge møbler sammen med konkurrenterne

1

Flying Tiger sætter stop for nye butikker

Den eksplosive vækst i Flying Tiger gav høje ambitioner, men nu træder ledelsen på bremsen.

Ny direktør hos Nordens største JKE-forhandler

Dømt for bedrageri: Kunderne betalte til møbelsælgers egen konto

Direktør om Eva Solos første møbelkollektion: - Vi gør det for at udfordre os selv

Isenkræmmer lukker efter 20 år

Ny Jem & Fix i Gørlev

Klimatilpasningsprojekt hårdt for møbelbutik

Tre uger efter brand hos Kvalitetsmøbler.dk: Ejeren har tabt fem kilo af bare spekulationer

Aubo fuldender hattrick

Familie sælger dansk møbelfirma

Se billederne: Formland Spring 2019

Vi har været på interiørmesse i Herning, hvor 390 udstillere kappedes om de besøgendes opmærksomhed.

Bahne indtager 900 kvadratmeter i storcenter

Danskerne skal kunne styre uden om farlige kopivarer

Byggemarked får et løft i ny bygning

Tyske luksuskøkkener kommer til Danmark

Kæde har haft succes med salg af maling

Tæppecenter lukker efter 27 år

Livsstilsbutik har flere interesserede købere

Ombygning: Glæder sig over butikscenters udvikling

Butikscenter har endelig fuldt udlejet

Ny Jem & Fix er klar til foråret

Jysk skaber 200 nye jobs i Irland

Grønt lys: Bygma opkøber konkurrenten

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Oste Sommelier

NYHED I KALU: Økologisk Ellevang-gris

CO2 neutralt website

Velkommen til vores køberdatabase "Søgeagenten"

Intelligent sous vide-udstyr giver mere sikre fødevarer

RollDolly fra DT Rullecontainer

Status på dag 1 på LogiMAT: FANTASTISK

Twister - den farverige spot

Selvhjælp til din GS1-faktura?

Sous vide produktion med integreret sikkerhedsberegner

Pop-Up væg (tekstil)

Extramultus - elastiske bånd til fødevareindustrien

Kø nummersystem hos Bruun Rasmussen Auktioner

SSI Schäfer leverer automationsløsning til PostNord og Stadium

Tak til alle som besøgte os på vores stand på Stockholm furniture fair 2019

Mød PALOMAT® på LogiMAT 2019

Flemming fejrer 25 år som »Brandmand« i EL:CON

Danish IP Fair 2019 - The Next Big Thing

Konkurrence for studerende: Hvad er din vildeste idé til fremtidens grønne smart-cities?

Er din virksomhed forberedt på en hård Brexit?

Opdateret facadebelysning

For mindre end kr. 25 om dagen opnås højere indtjening og besparelse af CIT...

Michael er udlært elektriker hos EL:CON – og ser frem mod nye projekter

Jakob er lærling hos EL:CON i Viborg – og fortsætter som udlært elektriker ...

Overskudsvarme fra køleanlæg bruges som fjernvarme

Send til en kollega

0.2