23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Private label bliver mere fremtrædende i tilbudsavisen

Vin ligger forsat på toppen som den vare, der flest gange bliver promoveret i tilbudsaviserne, mens delikatessevarerne nu er med

Kædernes egne varer, de såkaldte private label-produkter, fik sidste år flere pladser i de ugentlige tilbudsaviser, viser en ny opgørelse fra konsulenthuset iCoCos Tilbudsdata.





Antallet af private label-varer steg i alt 4,6 pct., hvilket dækker over en ret stor spredning i kæderne.





Eksempelvis var der færre private label varer i Coops aviser, hvilket også hænger sammen med et fald i den samlede promovering af varer fra koncernen.





Aldi placerede knap 26 pct. flere private label-varer i kædens tilbudsaviser, og Dansk Supermarked fulgte med en stigning på 21 pct. lige efter. Dagrofa øgede antallet af private label-varer med godt 17 pct., mens





Coop reducerede mængden med 12,5 pct.





Læs

mere hos Dansk Handelsblad

(kræver abonnement).



BREAKING
{{ article.headline }}
0.11